نخستین کامیون های حامل واکسن فایزر راهی بیمارستان های آمریکا شد + عکس

کدخبر: ۳۷۸۹۵۱
نخستین کامیون های حامل واکسن کرونا فایزر یکشنبه شب میشیگان را به مقصد ۶۳۶ مکان از پیش تعیین شده ترک کرد.
نخستین کامیون های حامل واکسن فایزر راهی بیمارستان های آمریکا شد + عکس

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: 

از شبکه ان بی سی نیوز، "گوستا پرنا" مدیر عملیات سرپ اسپید که مسئول توزیع واکسن های کرونا است، گفت: انتظار می‌رود شرکت فایزر در هفته جاری ۲.۹ میلیون واکسن کرونا را از طریق شرکت های فد ایکس (FedEx) و یو پی اس (UPS) توزیع کند.

واکسن های توزیع شده توسط مارشال ایالات متحده محافظت می شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها به سلامت به سیستم های بیمارستانی منتخب برای دریافت واکسن ها می رسند.

آلبرت بورا مدیرعامل فایزر گفت: شرکت از کارخانه های خود در میشیگان، میسوری و ماساچوست برای تولید و توزیع سریع واکسن ها استفاده می کند.

بورا در بیانیه ای با قدردانی از کارکنان شرکت  اعلام کرد : تلاش علمی آنان  واکسنی را ارائه کرده است که می تواند کمک کند تا ویران کننده ترین بیماری همه گیر در قرن اخیر پایان یابد.

نخستین محموله های توزیع واکسن کرونا در حالی انجام می شود که سازمان غذا و دارو امریکا جمعه شب استفاده اضطراری از واکسن فایزر را تایید کرد.

در حال حاضر مقامات بهداشت آمریکا، سرویس های حمل ونقل و بیمارستان ها در حالت آماده باش برای شروع واکسیناسیون هستند. همچنین سیستم های بهداشت عمومی ایالتی مشغول برنامه ریزی برای آغاز واکسیناسیون از صبح دوشنبه به وقت آمریکا هستند.

فایزر با دولت آمریکا توافق کرده است که ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را تا مارس آینده (اوایل فرودین) تامین کند. بر اساس این توافق، تزریق واکسن برای عموم رایگان خواهد بود.

آمریکا در حال حاضر نزدیک به ۱۶ میلیون مبتلا به کرونا دارد و حدود ۳۰۰ هزار نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری در این کشور جان باخته‌اند. با وجود عرضه ابتدایی واکسن، مقامات پزشکی آمریکا همچنان بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری و اجتناب از دورهمی‌های غیرضرور به ویژه در ایام سال جدید میلادی توصیه می ‌کنند.

157765826
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید