واکنش روسیه به اتهام حمله سایبری به وزارت خزانه‌داری آمریکا

کدخبر: ۳۷۹۰۲۴
سفارت مسکو در واشنگتن در واکنش به ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره دست داشتن روسیه در حمله سایبری به وزارت خزانه‌داری آمریکا، چنین اقداماتی را مغایر با اصول سیاست خارجی مسکو دانست.
واکنش روسیه به اتهام حمله سایبری به وزارت خزانه‌داری آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ سفارت روسیه در واشنگتن به ادعای دست داشتن این کشور در حمله سایبری به خزانه‌داری آمریکا واکنش نشان داد  و آن را رد کرد.

سفارت روسیه اعلام کرد، حملات در فضای اطلاعات با اصول سیاست خارجی روسیه مغایرت دارد و رسانه‌های آمریکا بار دیگر اتهاماتی بی‌اساس را درباره حملات هکری روسیه به ارگان‌های دولتی آمریکا مطرح کرده‌اند.

به گزارش «تاس»، این سفارتخانه در صفحه فیسبوک خود نوشت: ما با یکی دیگر از تلاش‌های بی‌اساس رسانه‌های آمریکایی برای مقصر جلوه دادن روسیه در حملات هکرها به نهادهای دولتی آمریکا مواجه شدیم. مسئولانه اعلام می‌کنیم فعالیت‌های مخرب در فضای اطلاعاتی با اصول سیاست خارجی روسیه، منافع ملی و درک ما از روابط بین کشورها در تضاد است. روسیه عملیات تهاجمی در حوزه سایبری انجام نمی‌دهد.

مسکو در ادامه افزود: به علاوه، فدراسیون روسیه به طور فعال توافقات امنیت سایبری دوجانبه و چند جانبه را ترویج می‌کند. از این منظر مایلیم به همکاران آمریکایی خود ابتکار پیشنهادی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ۲۵ سپتامبر درباره برنامه جامع اقدامات برای احیای همکاری روسیه-آمریکا در حوزه امنیت اطلاعات بین‌المللی را یادآوری کنیم. ما پاسخی از واشنگتن دریافت نکردیم. بسیاری از پیشنهادات دیگر ما برای آغاز گفت‌وگوی سازنده و برابر با ایالات متحده هم بی‌پاسخ مانده است.

خبرگزاری رویترز یکشنبه شب خبر داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفته و هک شده است.

رویترز در گزارش خود مدعی شد که یک گروه هکری پیچیده که مورد حمایت یک دولت خارجی بوده،‌ اقدام به سرقت اطلاعات وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات کرده است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این حمله سایبری باعث شد تا نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار شود و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نگران هستند هکرهایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا را هدف قرار داده‌اند ممکن است از ابزار مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان‌های آمریکایی استفاده کرده باشند.

بعد از این خبر، روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که هکرهای روسی در پشت حمله سایبری یک شنبه شب به وزارت خزانه داری آمریکا هستند.

واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی کمپین یک گروه هکری است که در سرویس اطلاعات خارجی روسیه کار می‌کند و در میان شرکتهای امنیتی بخش خصوصی به گروه ATP29 یا Cozy bear معروف است. 

واشنگتن پست ادعا کرد که این گروه هکری کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا را نیز در دولت «باراک اوباما» هک کرده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید