تقلب 200 هزار نفری در بیمه کارگران ساختمانی

کدخبر: ۳۷۹۱۰۱
اقتصاد نیوز: تامین اجتماعی از قطع بیمه ۲۰۰ هزار نفر از افرادی که به عنوان کارگر ساختمانی خود را معرفی کرده‌ بودند خبر داد.
تقلب 200 هزار نفری در بیمه کارگران ساختمانی

به گزارش اقتصاد نیوز مدیر کل دفتر نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از این تخلفات در بیمه کارگران ساختمانی پالایشی را آغاز کردیم، گفت: «در پالایش انجام شده، ۲۰۰ هزار نفر از افرادی که به عنوان کارگر ساختمانی خود را معرفی کرده‌ بودند، بیمه‌شان را قطع کردیم. عده‌ای معمار، نقشه بردار و... بودند که خود را کارگر ساختمانی معرفی کرده و تحت پوشش بیمه‌ای که مخصوص کارگران ساختمانی است قرار گرفته بودند.»

 محمدی تصریح کرد: «ما با تمامی ‌دستگاه‌هایی که می‌توانند در شناسایی کارگران ساختمانی واقعی به ما کمک کنند، همکاری داریم. وزارت کشور سازمان نظام مهندسی در شناسایی افرادی که کارگر ساختمانی نیستند می‌توانند به ما اطلاعات درستی دهند. همچنین سازمان نظام مهندسی مرجع خوبی برای شناسایی بخش عمده‌ای از این گروه افراد است.»

وی گفت: «اطلاعاتی که در سامانه خود داریم را با اطلاعات وزارت کشور، سازمان نظام مهندسی و تمامی ‌دستگاه‌هایی که می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند، تطبیق می‌دهیم. همچنین با سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز می‌توانیم برای دریافت اطلاعات افرادی که به عنوان کارگر ساختمانی خود را معرفی کردند، استفاده کنیم.»

مدیرکل دفتر نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار کرد: «تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه صورت گرفته تا از طریق اطلاعات در سامانه، بررسی‌های لازم را انجام دهیم. همچنین بازرسان سازمان تأمین‌اجتماعی در محل (ساختمان‌ها) حاضر می‌شوند و از افرادی که خود را به عنوان کارگر ساختمانی معرفی کرده‌اند، بازرسی می‌کنند.» محمدی خاطرنشان کرد: «هیچ‌یک از بازرسی‌هایی که سازمان تأمین‌اجتماعی برای بررسی کارگران ساختمانی انجام می‌دهد با اطلاع قبلی نبوده و تمام بازرسی‌ها بدون اطلاع است.

مدیر کل دفتر نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی درباره افرادی که به اسم کارگر ساختمانی خودشان را بیمه کرده‌اند، اظهار کرد: «اختلاف حق بیمه اختیاری با حق بیمه‌شدگان خاص ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و بیمه‌شدگان خاص یک امتیاز برای گروهی خاص است.» محمد محمدی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان خاص شامل کارگران ساختمانی، رانندگان و... هستند، افزود: «باید نظارت جدی بر بیمه حمایتی دولت انجام شود و از این یارانه‌ای که دولت برای اقشار ضعیف‌تر در نظر گرفته نباید سوءاستفاده شود.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید