روحانی: حق هسته‌ای را برای ایران تثبیت کردیم/ کشور را از رکود و تورم نجات دادیم

کدخبر: ۳۷۹۱۲۲
رئیس جمهور گفت: وعده ما اعتدال، تعامل سازنده با جهان، برداشتن تحریم از دوش مردم و رساندن مردم به حقوق حقه خودشان بود. ما حق هسته ای را به عنوان حق قانونی برای ملت ایران تثبیت کردیم.
روحانی: حق هسته‌ای را برای ایران تثبیت کردیم/ کشور را از رکود و تورم نجات دادیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه نشست خبری با اهالی رسانه، گفت: ما در سال ۹۳ دچار کمترین درآمد نفتی شدیم، اما در عین حال در طول هفت سال بهترین شرایط از لحاظ کاهش تورم در سه سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ را داشتیم و متوسط تورم در این سه سال حدود ۱۱ درصد بوده است که در ۵۰ سال گذشته سابقه ندارد کشور در سه سال متوالی تورم متوسط را روی ۱۱ درصد نگه دارد. ما همچنین از اواخر سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ و ماه های نخست سال ۹۷ تورم تک رقمی داشته ایم.

وی افزود: یکی از بالاترین رشد اقتصادی کشور ما در سال ۹۵ بوده است که بالاترین رشد اقتصادی جهان به ایران اختصاص داشته است.

رئیس جمهور گفت:‌ در طول این هفت سال در بسیاری از زمینه ها که به مردم وعده داده ایم، به آن عمل کردیم. وعده ما اعتدال، تعامل سازنده با جهان، برداشتن تحریم از دوش مردم و رساندن مردم به حقوق حقه خودشان بود. ما حق هسته ای را به عنوان حق قانونی برای ملت ایران تثبیت کردیم. در سال ۹۴ به بعد فعالیت هسته ای ما در چارچوب مقررات شورای امنیت سازمان ملل انجام شد. شرکت را از شرایط سخت آژانس رهانیدیم و اقداماتی که در این مدت انجام داده ایم یک مدیریت قابل قبول بوده است.

روحانی همچنین گفت: سال ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ ما مدیریت اقتصادی داشته ایم که کشور را از تورم و رکورد نجات دادیم و در مسایل مورد نیاز مردم خودکفایی ایجاد کنیم، در گندم، تا حدی در شکر و برنج (البته به خودکفایی نزدیک شدیم)، در انرژی (گاز، بنزین و گازوئیل) به خودکفایی رسیدیم. برای اولین بار در دولت دوازدهم محصول گاز شیرین کشور به یک میلیارد متر مکعب در روز رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید