پیام‌های توهم‌آلود ترامپ علیه همقطاران و دیوان عالی آمریکا در توئیتر

کدخبر: ۳۷۹۱۵۴
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در آستانه برگزاری نشست گزینشگران ایالت ها برای تائید رسمی پیروزی جو بایدن رقیب دموکراتش در یک رشته توئیت ادعا کرد که جمهوری خواهان امکان تقلب آشکار در انتخابات اخیر را فراهم کرده اند و دیوان عالی از جایگاه خود عقب نشینی کرده است.
پیام‌های توهم‌آلود ترامپ علیه همقطاران و دیوان عالی آمریکا در توئیتر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه دیلی میل نوشت، ترامپ در حالی که حدود یک ماه به پایان دوره ریاست جمهوری اش در ۲۰ ژانویه (اول بهمن) باقی مانده، یکشنبه شب پس از بازی گلف در باشگاه شخصی خود در ایالت ویرجینیا، حمله تازه ای به نتیجه انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) انجام داد و در یک رشته پیام توئیتری، سیاستمدارانی را که به گفته او تنها نام جمهوری خواه را یدک می کشند، متهم کرد که به دموکرات ها اجازه داده اند انتخابات را بدزدند.

شبکه اجتماعی توئیتر روی این پیام های ترامپ که در کل پنج بار واژه تقلب در آنها به کار برده شده بود، برچسب هشدارآمیز نوشت که این ادعا در باره رخ دادن تقلب در انتخابات، تائید نشده است.

ترامپ همچنین با حمله به دیوان عالی که قضات محافظه کار نزدیک به حزب جمهوری خواه در آن اکثریت دارند، به علت خودداری از پذیرش و بررسی شکایت تگزاس به نمایندگی از چند ایالت برای ابطال پیروزی بایدن، نوشت که آنها با تسلیم و عقب نشینی، از بررسی این پرونده و ابطال پیروزی بایدن خودداری کرده اند.

دیوان عالی با ترکیب 6 قاضی محافظه کار هوادار حزب جمهوری خواه در برابر سه قاضی دموکرات، درخواست «کن پاکستون» دادستان کل تگزاس را برای ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت و چهار ایالت تعیین کننده دیگر را رد کرده است.

ترامپ گفت ایالت های تعیین کننده نتیجه انتخابات که تقلب گسترده را کشف کرده اند، در صورت تائید درستی آن، مرتکب جرم بزرگ قابل مجازاتی می شوند.

وی با تکرار ادعاهای پیشین نوشت: همه می دانند که مردگان، افرادی که به سن رای دادن نرسیده اند یا با امضای تقلبی، مهاجران غیرقانونی، زندانیان و بسیاری از افراد دیگر به صورت غیرقانونی رای داده اند.

ترامپ همچنین بامداد یکشنبه به شبکه فاکس نیوز گفت که مبارزه انتخاباتی اش هنوز به پایان نرسیده و تقلب ادعایی در این انتخابات را با یک کشور جهان سومی همانند می داند. 

وی در توئیت دیگری نوشت: جمهوری خواهانی که مدیریت سامانه های رای گیری ایالتی را به عهده دارند، موجب این مشکل شدند و امکان تقلب آشکار و گستاخانه دموکرات ها را برای دزدیدن انتخاباتی که ما به صورت قاطع در آن پیروزی شده بودیم، فراهم کردند. چگونه آنها جرات کردند که اجازه این رای گیری گسترده و مسخره غیرحضوری و پستی را بدهند که ده ها میلیون رای بی حساب و کتاب و ناخواسته فرستاده شد به گونه ای که برخی ۲، سه یا حتی چهار بار رای داده اند؟ ما تسلیم نخواهیم شد.

با گذشت بیش از یک ماه از اعلام نهایی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ترامپ همچنان حاضر به پذیرش شکست در این دور از انتخابات نیست و به شکایات خود مبنی بر انجام تقلب در انتخابات ادامه می دهد.

دونالد ترامپ بارها از شبکه اجتماعی توییتر یرای تخریب هم حزبی هایی که هم نظر وی نیستند استفاده کرده است.

به گفته تحلیلگران و کارشناسان مسائل داخلی آمریکا، وی تنها رئیس جمهوری در تاریخ این کشور است که به واقع نهاد دموکراسی را که همان آرای مردمی است، با خطر مواجه کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید