اعلام آمادگی مسکو برای کمک به گفت و گو در منطقه خلیج فارس

کدخبر: ۳۷۹۱۶۸
وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه در نشست خبری مشترک با همتای اماراتی خود تاکید کرد که مسکو آماده کمک به ایجاد شرایط گفت و گو در منطقه خلیج فارس است.
اعلام آمادگی مسکو برای کمک به گفت و گو در منطقه خلیج فارس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اسپوتنیک اعلام کرد، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، ظهر امروز در مسکو میزبان عبدالله بن زاید بن سلطان آل نهیان همتای اماراتی خود بود.

براساس اعلام این خبرگزاری محور گفتگوهای دو طرف با محوریت تحولات سوریه، لیبی، یمن، فلسطین، خلیج فارس، توافقات انجام شده میان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و مسائل پزشکی پیرامون واکسن کرونا بوده است.

لاوروف در کنفرانس خبری که بعد از این دیدار برگزار شد گفت که پیشنهاد روسیه در مورد امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس در میان بحران مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران ، ضروری تر شده است.

وی در رابطه با مساله لیبی از تلاش روسیه برای ارتباط با مصر و امارات برای گشایش روند سیاسی در لیبی خبر داد و همچنین موضع کشورش در رابطه با امنیت در خلیج فارس را "تقویت اعتماد" برشمرد.

وزیر خارجه امارات متحده عربی نیز در این نشست خبری روابط مسکو و ابوظبی را جامع و استراتژیک خواند و گفت که دو طرف گام های بزرگتر و گسترده تری را در مسیر توسعه روابط در آینده برخواهند داشت.

عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات در نشست خبری که بعد از این دیدار انجام شد، با ابراز رضایت از روابط بین دو کشور و دعوت از روسیه برای میانجیگری در حل مشکلات منطقه ای، از گام های بزرگتر و گسترده تر بین دوبی و مسکو در آینده خبر داد.

وی با اشاره به همکاری بین دو کشور، هدف نهایی روابط را "آبادانی و مدرن سازی کشور خود" برشمرد و از ابتکارات روسیه در قبال مسائل منطقه استقبال کرد.

عبدالله بن زاید با تاکید بر لزوم تلاش برای "مقابله با تروریسم ، افراط گرایی و نفرت در منطقه" ابراز داشت که منطقه نیازمند به پاکسازی از سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک است.

همچنین در رابطه با پرونده لیبی، وزیر امور خارجه اماراتی مدعی شد که "لیبی با چالش های بزرگی روبرو است" و "گروه های افراطی بر صحنه سیاسی تسلط دارند" و تلویحا خواستار مداخله سیاسی روسیه برای حل بحران لیبی شد.

وزیر امور خارجه امارات درباره بحران سیاسی کشورش با قطر، با استقبال از تلاش دولت کویت برای آشتی در خلیج فارس از این اقدامات ابراز خوشحالی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید