داروی پر سر و صدای ایرانی ایدز چه شد؟

کدخبر: ۳۷۹۱۸۴
چندین سال پیش، از دارویی ایرانی و گیاهی برای درمان مبتلایان HIV رونمایی شد که سر و صدای زیادی به پا کرد اما علی رغم رسانه‌ای شدن این دارو، مدتی که گذشت دیگر خبری از این دارو نشد و در مراحل نهایی متوقف شد.
داروی پر سر و صدای ایرانی ایدز چه شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، در آن زمان ادعا شد این دارو که آیمود نام داشت، بعد از ۹۰ روز مصرف، سیستم ایمنی بدن مبتلایان را تقویت می‌کند و تا دو سال پس از قطع مصرف، میزان سلول‎های دفاعی بدن را بالا نگه می‌دارد.

دکتر مینو محرز در آن زمان در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته بود: این دارو بر روی بیش از ۴۰۰۰ بیمار مبتلا به ایدز تزریق شده بود و خوب هم جواب داده بود، به‌طوری‌که خود این بیماران متقاضی استفاده از این دارو شده بودند و در مدت سه ماه هر روز این دارو را تزریق می کردند که این نشان دهنده اثربخش بودن دارو بود. اما فاصله‌ای که بین شروع کار و توقف آن ایجاد شد، باعث شد خیلی از برنامه ها از دست برود و حالا بودجه خیلی سنگینی می خواهد که از توان وزارت بهداشت و دولت خارج است.

کازرونی درباره این دارو می‌گوید: تاثیر این دارو بیشتر روی تقویت سیستم ایمنی بود نه اینکه روی خود ویروس اثر بگذارد، این دارو در آن زمان معرفی شد و مراحلی را طی کرد اما در مراحل آخرش برنامه پیش نرفت و به مرحله تولید نهایی و مجوز نرسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید