کنایه روحانی به محسن رضایی درباره ادامه تحریم‌ها

کدخبر: ۳۷۹۲۰۲
روحانی در کنایه‌ای به محسن رضایی به اظهاراتش درباره ادامه تا تحریم‌ها تا 5 سال دیگر پاسخ گفت.
کنایه روحانی به محسن رضایی درباره ادامه تحریم‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حسن روحانی در جریان نشست خبری امروز  خود  در کنایه به اظهارات محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که گفته بود تحریم‌ها تا پنج سال دیگر ادامه پیدا خواهد کرد گفت: اگر بخواهیم طلب را از آمریکا بگیریم، خیلی زیاد است. از اول انقلاب و حتی قبل انقلاب و کودتای سال 1953 تاکنون و قبل از آن هم داشتیم. حداقل در این دوران طولانی خسارت‌های زیادی از آمریکا داریم و محاسبه‌ آن باید خیلی سخت باشد اما اینکه برای بازگشت به برجام پیش‌شرط بگذاریم، یک وقتی است که ما برمی‌گردیم به برجام و به تعهدات‌مان و در ضمن مطالبات‌ را مطرح می‌کنیم آن خوب است و باید این کار را بکنیم ولی پیش شرط مثلاً چه بگوییم چقدر خسارت دیدیم چه کسی باید بدهد و چه جوری باید بدهد و در کدام کنگره این خسارت تصویب شود به معنای ادامه تحریم است و معنی دیگری ندارد.

او ادامه داد: اگر این حرف را زدیم، معنی‌اش این است که 5 سال دیگر تحریم ادامه پیدا کند و بعضی‌ها هم گفتند که 5 سال دیگر هم خوب است که تحریم ادامه پیدا کند و آن چیزی که امروز می‌گوییم، این است که اگر 1+5 فردا صبح به تمام تعهدات‌ عمل کند، ما هم بلافاصله به تمام تعهدات‌مان برمی‌گردیم اما اینکه مطالباتی داریم، بله از کشورهای مختلف و از آمریکا بیش از دیگر کشورها مطالبات داریم.

روحانی گفت: اما اینکه شما می‌گویید در سال 94 آن وقتی که برجام اجرا و پیاده شد، مقصود این نیست که 1+5 کامل به تمام تعهدات‌شان عمل کردند و الان در این 3 سال که آمریکا نبود و 1+4 بود، به چه مقدار به تعهدات‌شان عمل کردند و آنها که به تعهدات‌شان عمل نکردند چه کار باید کرد و از آنها هم باید خسارت بگیریم آنها هم متعهد بودند و نکردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید