این گیاه محبوب خانگی خاصیت ضد ویروسی دارد

کدخبر: ۳۷۹۲۳۸
دانشمندان اعلام کردند یکی از خواص گیاه آلوئه ورا قابلیت ضد ویروسی آن است.
این گیاه محبوب خانگی خاصیت ضد ویروسی دارد

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هلث نیوز، آلوئه ورا گیاهی است که از هزاران سال پیش تاکنون به دلیل خاصیت‌های فراوانی که دارد همواره در درمان بیماری‌ها مورد توجه قرار داشته است. مصریان باستان آلوئه ورا را گیاه جاودانگی می‌خواندند. امروزه تحقیقات متعدد فواید این گیاه برای پوست را ثابت کرده است.

در طب سنتی هندی‌ها از ژله و گیاه آلوئه ورا برای درمان قلنج، یبوست، بیماری‌های پوستی و واگیر استفاده می‌کردند. با این حال، تحقیقات جدید فواید این گیاه را بیش از پیش نمایان کرده است. ساکنان بومی مکزیک (آزتک ها) از گیاه آلوئه ورا برای درمان دیابت نوع ۲ استفاده می‌کنند. در میان چینی ها، این گیاه به طور گسترده برای مقابله با بیماری‌های قارچی تجویز می‌شود.

امروزه رایج‌ترین موارد استفاده از آلوئه ورا درمان طبیعی سوختگی و جراحات، و جایگزینی آن با دارو‌های شیمیایی برای درمان مشکلات گوارشی است. با این وجود، فوید این گیاه تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود.

آلوئه ورا

دانشمندان کره‌ای در تحقیقات جدید خود پی به قابلیت ضدویروسی این گیاه بردند. محققان اعلام کردند آلوئه ورا با قابلیت ضدویروسی خود می‌تواند در مقابله با ویروس "آنفلوانزای نوع یک" موثر باشد. 

پیش‌تر نیز تحقیقات از قابلیت ضدویروسی آلوئه ورا حکایت داشت، اما دانشمندان می‌گویند هنوز نمی‌دانند این گیاه از چه مکانیسم و ساز و کاری برای مقابله و نابودی ویروس‌ها استفاده می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد آلوئه ورا می‌تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش تکثیر ویروس آنفلوانزا شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید