جمهوریخوهان پشت ترامپ را خالی کردند: بایدن رئیس جمهور است

کدخبر: ۳۷۹۳۱۴
بعد از مشخص شدن نتیجه آرای «مجمع گزینندگان» و تایید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، چند قانونگذار ارشد جمهوری‌خواه شامل نفر دوم این حزب در مجلس سنا به پیروزی بایدن اذعان کردند.
جمهوریخوهان پشت ترامپ را خالی کردند: بایدن رئیس جمهور است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بعد از برگزاری جلسه رأی‌گیری مجمع گزینندگان در آمریکا و تایید شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، چند عضو ارشد جمهوری‌خواه مجلس سنای این کشور و از حامیان پر و پا قرص ترامپ، سرانجام به پیروزی نامزد حزب دموکرات در این انتخابات اذعان کردند.

به گزارش وبگاه «هیل»، چند سناتور ارشد جمهوری‌خواه سرانجام بعد از مشخص شدن نتیجه آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) آمریکا اعلام کردند که از این به بعد آنها جو بایدن را «رئیس‌جمهور منتخب آمریکا» می‌دانند.

طبق قوانین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هر نامزدی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به خود اختصاص دهد، پیروز انتخابات و رئیس‌جمهور این کشور است.

به رغم تنش‌های شدید انتخاباتی در آمریکا و اظهارات مستمر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور درباره تقلب در انتخابات، جلسات رأی‌گیری مجمع گزینندگان (الکترال کالج) آمریکا بامداد امروز به وقت تهران در سراسر این کشور برگزار شد.

طبق نتایج رأی‌گیری مجمع گزینندگان، جو بایدن توانست ۳۰۶ رأی کسب کند و دونالد ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورد.

«جان تون» نماینده ایالت داکوتای جنوبی در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا که دومین عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه در سنا است، بعد از مشخص شدن نتیجه رأی‌گیری مجمع گزینندگان، سرانجام به پیروزی جو بایدن و شکست دونالد ترامپ اذعان کرد.

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه اعلام کرد که جو بایدن بعد از آنکه از ۲۷۰ رای الکرتال فراتر رفت، «رئیس‌جمهور منتخب آمریکا» شد.

نفر دوم جمهوری‌خواهان در مجلس سنا در جمع خبرنگاران با اشاره به نتیجه آرای مجمع گزینندگان افزود: «به نظر من، این نحوه‌ای است که ما در این کشور درباره انتخابات ریاست جمهوری تصمیم می‌گیریم و این قانون اساسی ماست و من به پیروی از قانون اساسی اعتقاد دارم».

«رُی بلانت» یکی دیگر از رهبران جمهوری‌خواهان در کنگره و نفر چهارم ارشد این حزب در مجلس سنای آمریکا هم اذعان کرد که «گزینندگان، رأی دادند و ما حالا یک رئیس‌جمهور منتخب داریم».

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه که ریاست کمیته مسئول برنامه‌ریزی برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا را در سنا برعهده دارد، همچنین اعلام کرد که او و کمیته تحت امرش با جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب و کمیته مراسم تحلیف او برای برنامه‌ریزی به منظور برگزاری این مراسم همکاری می‌کنند.

«شِلی مور کاپیتو» سناتور جمهوری‌خواه ویرجینیای غربی و یکی از اعضای تیم رهبری «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا هم سرانجام به شکست ترامپ اذعان کرد.

این سناتور هم حزبی دونالد ترامپ افزود: «به نظر من اکنون زمان آن رسیده که این صفحه از تاریخ را ورق بزنیم و یک دولت جدید (در آمریکا) را شروع کنیم».

«راب پورتمن» یکی دیگر از سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه هم به تایید شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

وی که یکی دیگر از نزدیکان به تیم میچ مک کانل رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه است، تصریح کرد: «رای امروز الکترال کالج (مجمع گزینندگان) روشن می‌کند که جو بایدن اکنون رئیس‌جمهور منتخب است».

میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان سنا هنوز درباره تایید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهارنظر نکرد و دقایقی بعد از تایید کسب ۲۷۰ رای الکترال مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات توسط مجمع گزینندگان، به سوالات مکرر خبرنگاران پاسخ نداد.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی و رئیس کمیته امور قضایی مجلس سنای آمریکا، یکی دیگر از جمهوری‌خواهان ارشد جمهوری‌خواه است که رسما به شکست ترامپ اذعان کرد.

گراهام که از حامیان و متحدان سرسخت ترامپ بوده است، بعد از مشخص شدن آرای مجمع گزینندگان اعلام کرد که او بایدن را «رئیس‌جمهور منتخب» می‌داند.

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه همچنین از تماس تلفنی با بایدن خبر داد و درباره این مکالمه گفت: «کارهایی وجود دارد که ما با هم می‌توانیم انجام دهیم و کارهایی هم هست که نمی‌توانیم با هم همکاری کنیم. گفت‌وگوی خیلی خوبی داشتیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید