به این شهر سفر نکنید

گران‌ترین شهرهای جهان برای مهاجران + جدول

کدخبر: ۳۷۹۳۳۴
هنگ‌کنگ بار دیگر گران‌ترین شهر جهان برای مهاجران شد.
گران‌ترین شهرهای جهان برای مهاجران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل پایگاه خبری اتاق تهران، این قطب مالی، وضعیت گران خود را در گزارش هزینه زندگی ECA International سال 2020 همچنان حفظ کرده است. حتی وقتی‌که پاندمی ویروس کرونا و تنش‌های سیاسی روی هزینه اجاره این شهر تأثیر گذاشته است. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی درباره گران‌ترین شهرهای جهان برای مهاجران منتشر کرده است.

گزارش سالانه هزینه زندگی ECA International هزینه کالاهای روزمره ازجمله غذا، حمل‌ونقل و تاسیسات 208 شهر در 121 کشور جهان را هر سپتامبر تا سپتامبر سال بعد با هم مقایسه می‌کند.

طبق این گزارش، توکیو، (رتبه دوم)، نیویورک (رتبه سوم) و ژنو (رتبه چهارم) هرکدام بدون تغییر نسبت به سال 2019 باقی‌مانده‌اند.

زوریخ (رتبه پنجم) و لندن (رتبه ششم) هردو در این سال صعود داشتند، چراکه یورو و استرلینگ، پول بریتانیایی هزینه‌های زندگی را بالابرده است.

در همین حال در تل‌آویو (رتبه هفتم) سئول کره جنوبی (هشتم)، سانفرانسیسکو (رتبه نهم) و یوکوهاما ژاپن تمام هزینه‌های زندگی ثابت یا رو به کاهش بوده است.

به گفته لی کوآن، مدیر منطقه‌ای آسیا در ECA International هنگ‌کنگ در بسیاری از مناطق گران است و تحقیقات هم براساس آن انجام شده است. اما هزینه فوق‌العاده بالای مسکن در این شهر باعث شده که هنگ‌کنگ در صدر گران‌ترین شهرها قرار بگیرد.

او ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته برخی از قیمت‌های مسکن همراه با کاهش تقاضا به دلیل پاندمی و عدم اطمینان سیاسی مداوم کاهش‌یافته بود.

اروپا بالا می‌رود، آسیا سقوط می‌کند

گزارش سالانه هزینه زندگی ECA International هزینه کالاهای روزمره ازجمله غذا، حمل‌ونقل و تاسیسات 208 شهر در 121 کشور جهان را هر سپتامبر تا سپتامبر سال بعد با هم مقایسه می‌کند.

تغییرات در لیست امسال عمدتاً به دلیل نوسانات ارزی در پی شیوع کرونا بوده است که بر قدرت هزینه کردن متخصصانی که خارج از کشورهایشان کار می‌کند، تأثیر گذاشته است.

تقویت یورو، استرلینگ و دلار استرالیا باعث افزایش هزینه‌های زندگی در هرکدام از این شهرها شده است.

به گفته کوآن، با افزایش ارزش یورو و پوند در سال جاری، هزینه‌های زندگی برای بسیاری از کارگران خارج از کشور افزایش‌یافته است. این عامل باعث شد که یکسری از شهرهای مهم اروپا در رتبه‌بندی به صدر جدول نزدیک‌تر شوند. به‌طور مثال لندن اکنون ششمین شهر گران‌قیمت در جهان است، پاریس با ده پله صعود به رتبه 29 رسیده، وین و مونیخ وارد 50 شهر گران جهان شده‌اند.

در همین حال سقوط ارزهای آسیایی ازجمله بات تایلند، دونگ ویتنام و روپیه هند، باعث شده هزینه زندگی در شهرهایی بزرگ این کشورها به‌طور چشمگیری برای مهاجران کاهش یابد. بمبئی هند به‌تنهایی 34 پله سقوط کرده و به رتبه 94 رسیده است.

به گفته کوآن، بمبئی گران‌ترین شهر هند است، اما به دلیل ترکیبی از روپیه ضعیف و ارزان‌تر شدن اجاره، بیشترین سقوط را در میان شهرهای آسیایی داشته است.

در کشورهای دیگر که اقتصادهای وابسته به نفت هستند مانند برزیل، روسیه و ونزوئلا با کاهش قیمت نفت و ارزهای محلی، هزینه زندگی کارگران خارجی هم کاهش‌یافته است.

گرانترین

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید