اختلاف نتانیاهو و گانتز بر سر رئیس جدید موساد/ دال کیست؟

کدخبر: ۳۷۹۴۹۵
اقدام «بنیامین نتانیاهو» در معرفی رئیس جدید دستگاه جاسوسی-تروریستی رژیم صهیونیستی با واکنش منفی «نخست وزیر جایگزین» این رژیم مواجه شده است.
اختلاف نتانیاهو و گانتز بر سر رئیس جدید موساد/ دال کیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فردی با نام مستعار «دال» را به عنوان رئیس جدید موساد معرفی کرده اما این اقدام وی با واکنش منفی «بنی گانتز» وزیر جنگ که عهده دار سمت «نخست وزیر جایگزین» اسرائیل نیز هست مواجه شده است.

بنابر گزارش جروزالیم پست، گانتز اعلام کرده که از این انتصاب بی‌خبر بوده و آن را از رسانه‌ها شنیده است. این در حالی است که در ائتلاف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی، گانتز پست نخست وزیر جایگزین را نیز در دست دارد.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم سریعاً در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو به این رفتار او به شدت اعتراض کرده است اما دفتر نتانیاهو در مورد این مکالمه اعلام کرده که انتصاب ریاست موساد بر اساس مقررات، تنها در حیطه اختیارات نخست وزیر است.

دال کیست؟

نتانیاهو دیروز سه‌شنبه ۲۵ آذر اعلام کرد که «دال» را به عنوان رئیس جدید موساد، سازمان جاسوسی و مأموریت‌های ویژه رژیم صهیونیستی انتخاب کرده است.

«دال» تاکنون معاون موساد بوده و قرار است از ماه خرداد سال ۱۴۰۰، در پایان دوران پنج ساله ریاست یوسی کوهن، جایگزین وی شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که بعد از تصویب نهایی گزینش «دال» از سوی کمیسیون ویژه نظارت بر انتصابات مقامات ارشد و حساس، موسوم به کمیسیون «گلدبرگ»، ممکن است نام و چهره وی رسانه‌ای شود.

بر اساس این گزارش‌ها، یوسی کوهن «دال» را برای ریاست موساد به بنیامین نتانیاهو پیشنهاد کرده است.

رسانه‌ها گفته‌اند که «دال» به ویژه در کارنامه طولانی خود در این سازمان جاسوسی، در فعال کردن جاسوسان موساد در جهان تخصص داشته است. او فعالیت در امور امنیتی را از واحد کماندویی موسوم به «سه‌یرت متکال» در ارتش آغاز کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید