هشدار وزیر دفاع انگلیس درباره احتمال حمله شیمیایی روسیه در کشورش

کدخبر: ۳۷۹۵۴۶
وزیر دفاع انگلیس هشدار داد، روسیه قادر به کشتن هزاران نفر با یک حمله به واسطه سلاح شیمیایی جدید به خیابان‌های این کشور است.
هشدار وزیر دفاع انگلیس درباره احتمال حمله شیمیایی روسیه در کشورش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه دیلی تلگراف گزارش کرد، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در پی مجموعه فعالیت‌هایی در آب‌های کشورش طی هفته‌های اخیر، اظهار کرد، رفتار روسیه "در چارچوب هنجارهایی که قبلا قرار داشت، نیست."

او عنوان کرد، اگر چه انگلیس امیدوار به برقراری روابط با روسیه است، اما بعد از آنکه دولت این کشور دو سال پیش "از یک ماده اعصاب در خیابان‌های انگلیس استفاده کرد" تنش‌ها بالا گرفت.

سرگئی اسکریپال، ۶۹ ساله، یک جاسوس سابق روس همراه با دخترش یولیا در مارس ۲۰۱۸ با ماده اعصاب روسیه ای نوویچوک در شهر سالیزبری مسموم شدند.

اخیرا خانواده یک زن انگلیسی با نام خانوادگی "استورجس" دست به اقدام قانونی علیه روسیه بعد از مرگ این زن در تماس با ماده نوویچوک در فاصله چهار ماه بعد از حمله سالیزبری زدند.

وکلای خانواده این قربانی می‌گویند طبق کنوانسیون حقوق بشر اروپا در دادگاه عالی لندن شکایتشان را ثبت کرده‌اند.

این اقدام علیه فدراسیون روسیه، وزارت دفاع آن و سرویس اطلاعاتی آن صورت گرفته است.

 جزئیات این پرونده هنوز مشخص نشده و تا زمان تکمیل تحقیقات درباره مرگ این زن قابل ارائه نخواهد بود.

این زن انگلیسی که مادر سه بچه است، در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ در محل خانه چارلی راولی، شریک زندگی‌اش در ایمزبری بعد از اسپری کردن یک بطری عطر حاوی این ماده اعصاب به مچ هر دو دستش بیهوش شد.

او بعدا به بیمارستان منتقل شد اما در هشتم ژوئیه همان سال فوت کرد و شریک زندگی‌اش هم اگر چه حالش در این اتفاق به شکلی جدی بد شد اما درمان شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید