آموزش و پرورش سال 1400 چقدر کسری بودجه دارد ؟

کدخبر: ۳۷۹۵۷۱
اقتصادنیوز : معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه ما امسال ۱۰۲ هزار میلیارد تومان است در صورتی که نیاز واقعی ما ۱۲۸ هزار میلیارد تومان است یعنی همین الان ما ۲۶ هزار میلیارد برای سال آینده کسری داریم.
آموزش و پرورش سال 1400 چقدر کسری بودجه دارد ؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، قاسم احمدی لاشکی ظهر امروز در حاشیه آئین افتتاح مجتمع آموزشی فرهنگی قمصر کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۵۲ درصد مدارس فاقد سند ملکی هستند که در بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد تامین ردیف بودجه برای این مسأله را داده‌ایم که امیدوارم مجلس شورای اسلامی این دغدغه را کاهش دهند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: به جهت اینکه غالب املاک ما زمین‌های اهدایی است در اسناد زمین‌ها دچار مشکل جدی هستیم به همین دلیل و با توجه به افزایش قیمت زمین‌ها، پرونده‌های آموزش و پرورش در دستگاه قضا روبه افزایش است.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد بودجه آموزش و پرورش برای حقوق و مزایا هزینه می‌شود، افزود: بودجه ما امسال ۱۰۲ هزار میلیارد تومان است در صورتی که نیاز واقعی ما ۱۲۸ هزار میلیارد تومان است یعنی همین الان ما ۲۶ هزار میلیارد برای سال آینده کسری داریم.

احمدی لاشکی با اشاره به تخصیص ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد برای امر مدرسه‌سازی در بودجه سال آینده، بیان کرد: اعلام می‌کنیم که به هر میزان که خیرین می‌خواهند در مدرسه‌سازی ورود کنند ما به همان نسبت کمک خواهیم کرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش در سراسر کشور تصریح کرد: بعد از وزارت جهاد کشاورزی که بیشترین تملک را به جهت جنگل‌ها و مراتع و ... دارد، آموزش و پرورش در صدر وزارتخانه‌های کشور دارد.

وی افزود: با اینکه داراترین هستیم اما ندارترین هم هستیم که با توجه به طرح‌های جدید امیدواریم تحول مهمی در بخش اقتصادی آموزش و پرورش داشته باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید