نگرانی از عدم دسترسی ایران به واکسن کرونا

کدخبر: ۳۷۹۶۳۸
رئیس شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد از اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران و برخی کشورها در حفظ جان و زندگی مردم ابراز نگرانی کرد و گفت واکسن کرونا باید در اختیار همه مردم قرار گیرد.
نگرانی از عدم دسترسی ایران به واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: اکرم منیر روز چهارشنبه در نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به این پرسش ایرنا مطرح کرد که «همانگونه که می‌دانید اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران و برخی کشورهای دیگر دسترسی آنها به واکسن و درمان ویروس کرونا را مشکل می‌سازد. نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل متحد برای برطرف کردن این مشکل چه اقدامی انجام می‌دهند؟»

وی افزود: این سوال بسیار مهمی است که در نشست‌ها و مباحثی که در این ماه در شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد درباره بحران کووید برگزار شد هم مورد بحث قرار گرفته است.

رئیس شورای اقتصادی-اجتماعی سازان ملل متحد ادامه داد: اصل همبستگی بین‌المللی بدون توجه به نگرانی‌های سیاسی باید به همه مردم گسترش یابد. امید و آرزوی ما این است که راهی بیابیم تا همبستگی خود را بین آنهایی که در شورای اقتصادی و اجتماعی رایزنی می‌کنند، مورد تاکید قرار دهیم.

منیر اکرم اضافه کرد: امیدوارم این بحران عظیم که موجب رنج بسیار شده است، مولود یک همبستگی شود که برای حل آن مورد نیاز است و همه مردم به واکسن و تجهیزات دیگر درمانی لازم برای نجات زندگی، دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این آرزوی ما است و ما به این مشکل درباره این کشورها آگاهی داریم. این بخشی از تلاش برای همبستگی بزرگ است که امیدواریم شرایط را در جهان تغییر دهد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها مطرح کرده‌اند اقدامات یکجانبه قهریه آمریکا علیه مردم ایران باعث شده است تا در بحبوحه همه‌گیری کرونا، امکان دسترسی به دارو و تجهیزات مورد نیاز درمانی با مشکل جدی روبرو شود.

این مساله در خرید واکسن هم وجود دارد و نگرانی‌های جدی را در بین مردم ایجاد کرده است، هرچند که مقامات ایران تاکید کرده‌اند هرگونه تلاشی را برای دستیابی به این واکسن به کار خواهند گرفت.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید