خوردن قارچ هم ما را در برابر کرونا مقاوم می کند

کدخبر: ۳۷۹۶۹۵
اقتصادنیوز : کالری و کربوهیدرات پایین یکی از مزایای مصرف قارچ است. اما این سبزی منبع غنی از ویتامین­ها و املاح محسوب می­شود که در دوران شیوع کروناویروس به بهبود ایمنی بدن کمک می کند. قارچ را می­توان بخارپز یا خام در انواع سالاد یا غذا استفاده کرد.
خوردن قارچ هم ما را در برابر کرونا مقاوم می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  بهداشت نیوز، در ادامه این مطلب، به 5 مورد از مهم ترین فواید مصرف قارچ پرداخته ایم که عبارتند از: 

1. موثر در کاهش وزن

هر 100 گرم قارچ فقط 25 کیلوکالری انرژی دارد اما سرشار از پروتئین است و از همین­رو خوراکی سیرکننده محسوب می­شود. همچنین قارچ مقدار زیادی آب و فیبر دارد که به کاهش چربی­های شکم کمک می­کند. البته نباید قارچ را مدت طولانی در روغن یا کره حرارت داد زیرا چربی زیادی را به­خود جذب می­کند. بنابراین، بهتر است بخارپز میل شود تا کالری زیادی نداشته باشد. این روش طبخ قارچ به حفظ تناسب اندام در دوران قرنطینه و کاهش تحرک کمک می­کند.

2. منبع غنی ویتامین B 

ویتامین­های گروه B در رشد سلول­ها، عملکرد مطلوب مغز، تقویت ایمنی بدن و تامین انرژی نقش دارند. این ویتامین­ها در متابولیسم چربی­ها و پروتئین­ها نیز موثرند. ویتامینB2 برای پوست مفید است زیرا ساختار بافت­ها را بهبود می­دهد، ویتامینB3 از پوست در برابر نور محافظت می­کند و ویتامین B8 نیز برای بهبود سلامت موها ضروری است. 

3. منبع غذایی ویتامینD

ویتامینD باعث تثبیت کلسیم در سلول­ها شده و در تکامل سلول­ها از جمله سلول­های ایمنی نقش دارد. کره و تخم­مرغ جزء منابع خوراکی این ویتامین هستند اما می­توان از قارچ بدون نگرانی از چربی نیز بهره برد. البته ویتامینD موجود از پوکی استخوان، بعضی سرطان­ها مانند سرطان سینه، دیابت، بیماری­های التهابی روده و بیماری­های قلبی- عروقی نیز پیشگیری خواهد کرد. 

4. مفید برای سیستم گوارش

فیبرهای حل­نشدنی قارچ نقش مهمی در تنظیم فعالیت روده­ها و پیشگیری از یبوست دارد. همچنین، قارچ حاوی ترکیباتی است که پس از هضم به­عنوان غذای باکتری­های مفید موجود در روده استفاده می­شود و به حفظ سلامت روده­ها کمک می­کند. 

5. محافظت از سیستم ایمنی

قارچ عملکرد ایمنی بدن را تحریک می­کند، تولید پروتئین­های آنتی­ویروس و دیگر پروتئین­های تولید شده در سلول­ها را افزایش می­دهد و بافت­های بدن را بازسازی و محافظت می­کند. مصرف قارچ در کاهش خطر بیماری­های قلبی عروقی، سرطان­های مثانه، سینه و بیماری­های مزمن نیز نقش دارد. قارچ در مقابله با پیری سلول­ها هم موثر است زیرا سلنیوم فراوانی دارد که با رادیکال­های آزاد مقابله می­کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید