این 13 استان به زیر صفر می روند

کدخبر: ۳۷۹۷۸۳
اقتصادنیوز : مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در 13 استان فردا کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: روز آینده سامانه بارشی دیگری از شمال‌غرب‌ و شمال وارد کشور می‌شود و موجب کاهش دما و بارش برف و باران خواهد شد.
این 13 استان به زیر صفر می روند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، اصفهان، همدان، قم، قزوین، البرز، تهران، استان مرکزی، غرب فارس و شمال بوشهر سامانه بارشی فعال است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف داریم، ضمن آنکه در مناطق جنوبی، بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ داریم. 

وی اظهار کرد: امروز بیشینه بارش‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، غرب اصفهان و غرب فارس خواهد بود. 

  ورود سامانه بارشی تازه به کشور از جمعه 28 آذر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه 28 آذر سامانه بارشی در جنوب‌غرب، مرکز و جنوب کشور همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی فعال است، در این روز با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال‌غرب‌ و شمال به کشور، کاهش دما و بارش برف و باران در شمال‌غرب و غرب کشور، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور خواهیم داشت.

  پایداری جوی در اغلب شهرها در روزهای یکم و دوم دی‌

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه 29 آذر بارش پراکنده در اغلب نقاط کشور غیر از غرب و شمال‌غرب و جنوب‌شرق خواهیم داشت، گفت: این سامانه بارشی روز یکشنبه به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده جوی پایدار در کل کشور حاکم خواهد بود.

 هشدار وقوع امواج تا 2.5 متر در دریای خزر

وی با بیان اینکه در دو روز آینده شمال خلیج‌فارس مواج است، ‌گفت: همچنین دریای خزر خصوصاً مرکز و غرب خزر در دو روز آینده مواج خواهد بود. 

ضیائیان اضافه کرد: از شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از‌ اواخر وقت امروز 27 آذر تا پیش از ظهر یک‌شنبه 30 آذر مواج شدن دریا‌ و افزایش ارتفاع موج بین یک تا 2.5 متر در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این راستا غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک‌، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل پیش‌بینی و توصیه می‌شود ممنوعیت تفریحات آبی‌، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط همه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل در دستور کار باشد.

 یخبندان در 13 استان

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی،‌ در بعدازظهر افزایش ابر و در شب، بارش باران در برخی ساعات، پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز شنبه در برخی ساعات در تهران بارش باران داریم و در شب ابرها کاهش می‌یابد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 و 4 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ فردا اردبیل با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی اظهار کرد: فردا در 13 استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود.

  بارش‌‌های امسال 1.1 درصد کمتر از پارسال

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری بیان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99) تا 25 آذر 61.3 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 60.6 میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری 1.1 درصد کمتر از سال گذشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید