خواب بد واشنگتن برای چین!

کدخبر: ۳۷۹۸۷۹
یک خبرگزاری انگلیسی به نقل از منابع مطلع گزارش داد که دولت آمریکا قصد دارد ده‌ها شرکت چینی را به دلیل ارتباط آنها با ارتش و نهادهای نظامی این کشور، تحریم کند.
خواب بد واشنگتن برای چین!

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از  فارس، در ادامه سیاست‌های امپریالیستی دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» و افزایش فشارها به کشور چین، منابع مطلع از تصمیم واشنگتن برای گسترش لیست تحریمی علیه پکن خبر دادند.

دو منبع مطلع به خبرگزاری «رویترز» گفتند مجموعاََ ۸۰ شرکت چینی از جمله «شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رسانا» موسوم به SMIC که بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های الکترونیکی در جهان است، امروز (جمعه) به دستور دولت ترامپ در لیست سیاه آمریکا قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، بهانه آمریکا برای تحریم این شرکت‌ها، ارتباط آنها با ارتش و نهادهای نظامی چین است و ادعا می‌شود که برخی از آنها در حال کمک به ساخت جزیره مصنوعی در دریای جنوبی چین و تجهیز نظامی آن هستند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن تا کنون ۲۷۵ کمپانی چینی و شرکت‌های تابعه آنها، از جمله دو شرکت فناوری بزرگ «هوآوی» و «ZTE» را تحریم کرده است.

رویترز این اقدام ترامپ را تشدید سیاست‌های آمریکا در قبال چین آنهم چند هفته پیش از روی کار آمدن دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور توصیف کرد.

بر اثر این تحریم‌ها، شرکت‌های چینی مذکور دیگر نمی‌توانند به بازار تجهیزات و فناوری‌های امنیتی ایالات متحده دسترسی داشته باشند.

جمعه قبل بود که بازار بورس نزدک اعلام کرد از تاریخ بیست‌ویکم دسامبر، سهام چهار شرکت چینی را که اخیراََ از سوی کاخ سفید تحریم شدند، از نمایه خود حذف می‌کند.

وزارت خارجه چین نیز در واکنش به این اقدام، ضمن تاکید بر اهتمام این کشور برای دفاع از حقوق مشروع شرکت‌های خود، از آمریکا خواست سوءاستفاده از قدرت برای سرکوب شرکت‌های خارجی را پایان دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید