جدیدترین اقدام پدر روح الله زم

کدخبر: ۳۷۹۸۸۴
اقتصاد نیوز: پدر روح الله زم در حساب شخصی اینستاگرام خود اقدام به پخش صدای نوه خود کرده که در آن محتوای آخرین مکالمه با پدرش را توضیح می دهد.
جدیدترین اقدام پدر روح الله زم

به گزارش اقتصاد نیوز، محمد علی زم پدر روح الله زم امروز در اینستاگرام پستی را منتشر کرده که پیام صوتی نیاز زم نوه اش برای او است. در این پست صوتی فرزند روح الله زم می گوید پدرش با او ساعت 4 صبح به وقت تهران تماس گرفته است و طوری صحبت کرده که انگار اخرین مکالمه است. به گفته آقای زم این مکالمه روز شنبه انجام شده است.

حانواده روح الله زم ادعا دارد که از اجرای حکم فرزندشان بی خبر بوده اند و حتی روز جمعه در ملاقاتی که با او داشته اند به آنها گفته شده درباره حکم حرفی نزنند.

البته برخی خبرگزاری ها به نقل از منابعی در قوه قضائیه ادعای های آقای زم را تکذیب کرده و نوشتند:موارد مطرح شده از سوی آقای زم در خصوص جزئیات جلسه ملاقات با روح‌الله زم، منطبق با واقعیات نیست.

به گزارش همشمهری، روح الله زم 22 مهر 98 در عراق بازداشت شد و پس از آن در دادگاه به اتهام افسادفی‌الارض، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت کشور، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی اسرائیل به واسطه سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به‌طور گسترده، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی‌ماه سال ۹۶، مشارکت در جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده به قصد ارائه به دیگران، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی محاکمه شد.

دادگاه ۱۳مورد از عناوین ریز اتهامات زم را از مصادیق افسادفی‌الارض دانسته و حکم اعدام برای او صادر شد و پس از تایید حکم نهایتا در 22 آذر این حکم اجرا شد.

محمد علی زم پدر روح الله زم از چهره‌های شناخته‌شده روحانی در کشور است. او طی سالیان گذشته سمت‌های فرهنگی مختلفی را در کشور عهده‌دار بوده است؛ جانشین و قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، عضو شورای سیاستگذاری صداوسیما، معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی ویدئو رسانه و مالک یک مؤسسه سینمایی. او سال‌ها ریاست حوزه هنری را بر عهده داشت. محمدعلی زم همچنین نامزد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در اردیبهشت ۱۳۹۶ بود.

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید