رئیس جمهور برزیل: اگر واکسن کرونا شما را تبدیل به تمساح کرد، مشکل خودتان است!

کدخبر: ۳۸۰۱۲۳
ژائیر بولسونارو مسئولیت هرگونه مشکل ناشی از دریافت واکسن کرونا را بر عهده دریافت‌کنندگانش دانست.
رئیس جمهور برزیل: اگر واکسن کرونا شما را تبدیل به تمساح کرد، مشکل خودتان است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور برزیل مدعی عوارض جانبی خطرناکی برای کسانی شد که ویروس کرونا ساخت شرکت فایرز را دریافت می‌کنند.

بنابر گزارش راشاتودی، ژائیر بولسونارو که به اظهارنظر‌های جنجالی شناخته شده است، معتقد است واکسن فایرز می‌توانند سبب رویش ریش در زنان و یا تبدیل افراد به تمساح شود. رئیس جمهور برزیل در سخنرانی در شمال شرقی این کشور گفت: در هنگام امضای قرارداد با شرکت فایزر، آن‌ها صریح می‌گویند که ما هیچ مسئولیتی در قبال عوارض جانبی واکسن نداریم. اگر به تمساح تبدیل شدید این مشکل خودتان است.

رئیس جمهور برزیل در ادامه افزود اگر فردی به سوپرمن تبدیل شود یا مردی با صدای زنانه شروع به صحبت کند، به آن‌ها ارتباطی ندارد. بولسونارو با تاکید بر بی اعتمادی نسبت به واکسن فایرز گفت: این واکسن به محض تایید از سوی آژانس بهداشتی در دسترس همه آن‌هایی خواهد بود که خواهان آن است. اما من خودم هرگز واکسن را دریافت نخواهم کرد. برخی می‌گویند من مثال بدی را عنوان می‌کنم، اما به ساده اندیشان و نجیب زاده‌هایی که این حرف را می‌زنند، می‌گویم من قبلا به ویروس مبتلا شده‌ام و آنتی بادی دارم. چرا باید واکسن بزنم؟

دادگاه عالی برزیل پنج شنبه گذشته برغم مخالفت‌های بولسونارو واکسیناسیون کرونا در این کشور را الزامی اعلام کرد بدون اینکه اجباری برای افراد در کار باشد. به بیان بهتر مقامات دولتی نمی‌توانند افراد را وادار به دریافت واکسن کرونا کنند، اما می‌توانند برای چنین افرادی جریمه تعیین کرده و یا مانع ورود آن‌ها به مکان‌های عمومی شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید