واشنگتن پست: موساد از طریق سریال‌های تلویزیونی نیرو جذب می‌کند

کدخبر: ۳۸۰۱۵۸
جاسوسان سابق رژیم صهیونیستی می‌گویند، موساد که زمانی فوق محرمانه بود اکنون از آن حالت رمز و راز خارج شده است، از یک سری برنامه‌های تلویزیونی استقبال کرده و به دنبال افزایش جذب نیروست.
واشنگتن پست: موساد از طریق سریال‌های تلویزیونی نیرو جذب می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، واشنگتن پست نوشت، بر روی صفحه نمایش، برنامه‌های پر بازدیدی مانند "تهران" اپل تی‌وی پلاس، "جاسوسی" نتفلیکس و "پرچم دروغین" هولو، موساد را به عنوان یک ماشین ظالم، بی‌رحم و دوستدار محیط زیست به تصویر کشیده‌اند.

جاسوسان سابق می‌گویند، این نهاد که زمانی فوق محرمانه بوده و اکنون از آن حالت رمز و راز خارج شده، از این تبلیغات استقبال کرده است. حال، موساد به دنبال جذب نیروست.

با توجه به اینکه فناوری نظامی به سرعت در حال پیشرفت است، موساد با حجم فعالیت بی‌سابقه‌ای روبروست.

موساد برای پر کردن موقعیت‌های کاملاً تخصصی که منحصراً متناسب با جبهه‌های جنگ سایبری جهان است، با بزرگترین و درخشان‌ترین بخش فناوری غیر دولتی اسرائیل در حال رقابت است. پیشکسوتان نظامی که زمانی در سرویس ملی خدمت میکردند، اکنون برای کار برای شرکت‌های نوپای سودآور یا برای کشف خودشان اقدام می‌کنند. شرکت‌های اسرائیلی ویز، ویکس، وایبر و دیگر موارد کارشان را با نیروهای کهنه کار اطلاعاتی آغاز کردند.

براساس گزارش روزنامه هاآرتص، یوسی کوهن، مدیر موساد از سال ۲۰۱۶ و متحد جدی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در واکنش به آن اقدام به استخدام رسمی کرده، انواع عملیات خرابکارانه این نهاد را گسترش داده و دامنه قیمت آن را به میلیاردها شِکِل افزایش داده است.

فعالیت استخدامی موساد، حضور پررنگی در شبکه‌های اجتماعی داشته و قطره‌ای از جزئیات تایید نشده و حساب شده‌ای درباره اقدامات آن را نشان می‌دهد. جاسوسان سابق می‌گویند که این نهاد بی سر و صدا از افشاگری‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی استفاده می‌کند که زندگی درون آن را بار دیگر جذاب به تصویر می‌کشند و از این طریق می‌خواهد جذب نیرو را افزایش دهد.

آونر آوراهامز، نیرویی که ۲۸ سال مامور موساد بود و اکنون مدیریت شرکت اسپای لجندز را بر عهده دارد که به استودیوهای هالیوودی مشاوره می‌دهد، می‌گوید: مأموریت‌های موساد که می‌تواند برای عموم مردم آشکار شود به میراث ما کمک می‌کند. آنها به افراد اجازه می‌دهند واقعاً احساس رضایت کنند و از فن‌آوری استفاده کنند. ما دلالان بیشتری می‌خواهیم.

وب سایت جدید موساد که آوراهامز به طراحی آن کمک کرد، از این روحیه استقبال می‌کند. گزینه‌های صفحه اصلی آن یک نقل قول بدون منبع دارد: "ناگهان، من در حال کشف خودم، در حال انجام کارهایی هستم که شما فقط در فیلم‌ها می‌بینید." زمانی که افسر جوانی بودم، با همکارانم از فیلم‌های جیمز باند الهام می‌گرفتیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید