48 ساعت کلیدی در آمریکا؛ دولت تعطیل می شود

کدخبر: ۳۸۰۱۷۳
اقتصاد نیوز: تقریبا ۲ سال پس از تعطیلی ۳۵ روزه و بی سابقه دولت به علت اختلاف نظر ۲ حزب عمده بر سر بودجه آمریکا دوباره به این مرحله برگشته است. اگر در آمریکا توافق نشود دولت تعطیل می شود
48 ساعت کلیدی در آمریکا؛ دولت تعطیل می شود

طرح تمدید ۲ روزه بودجه کنونی آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت های دولت فدرال، پس از تصویب در کنگره، با امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری، به قانون تبدیل شد.

به گزارش  ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ در این میان قانون گزاران آمریکا همچنان سرگرم مذاکره در باره طرح ۹۰۰ میلیارد دلاری کمک به آسیب دیدگان همه گیری کرونا هستند که قرار است به عنوان بخشی از برنامه بودجه یک تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلاری دولت، تصویب و اجرا شود.

نمایندگان کنگره با این مصوبه در پی اندک مذاکره و در حالی که تنها چند ساعت به پایان اعتبار طرح بودجه دولت فدرال باقی مانده بود، به سران کنگره زمان بیشتری برای تلاش به منظور تهیه طرح کمک به شهروندان و شرکت های آسیب دیده از کووید ۱۹ مورد تائید هر ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات دادند که همراه با قانون بودجه تریلیون دلاری دولت، تصویب و اجرا خواهد شد.

هرچند براساس اعلام کاخ سفید، ترامپ جمعه شب با تائید این مصوبه، آن به قانون تبدیل کرده، اما قانونگ ذاران باید همچنان برای گذر از مهلت بعدی در یکشنبه شب تلاش کنند که تقریبا ۲ سال پس از تعطیلی ۳۵ روزه و بی سابقه دولت به علت اختلاف نظر ۲ حزب عمده بر سر بودجه رخ می دهد.

نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه پس از چند ماه بی عملی، اتهام متقابل و انداختن مسئولیت بر گردن طرف مقابل، مذاکرات فشرده ای در باره این طرح می کنند که قرار است بزرگ ترین بسته کمک های اقتصادی دولت از بهار سال جاری (۲۰۲۰) برای پرداخت کمک به شهروندان و کسب وکارهای آسیب دیده در کشوری باشد که با همه گیری گسترده دست به گریبان است و روزانه بیش از سه هزار تن از شهروندان را به کام مرگ می کشاند.

با وجود اعلام نمایندگان کنگره با حمایت ترامپ که روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) کاخ سفید را ترک خواهد کرد و همچنین جو بایدن رئیس جمهوری منتخب، در مورد پیشرفت،  هنوز موارد اختلافات عمده دو طرف مانند برنامه مورد حمایت جمهوری خواهان برای مهار برنامه های بانک مرکزی (فدرال رزرو) به منظور کاهش فشارهای اقتصادی همه گیری کرونا باقی مانده است.

سران کنگره امریکا قصد دارند هم زمان با تائید دستکم ۲ نوع واکسن ویروس کرونا و آغاز توزیع و کاربرد سراسری آنها، این برنامه کمک به آسیب دیدگان از همه گیری کووید- ۱۹ را به همراه بودجه یک تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلاری تازه، تصویب کرده و به اجرا گذارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید