عملیات حشد الشعبی علیه بقایای داعش در عراق

کدخبر: ۳۸۰۲۶۳
نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» عراق شنبه شب از عملیات خود علیه بقایای گروهک تروریستی داعش در استان نینوا در شمال عراق خبر دادند.
عملیات حشد الشعبی علیه بقایای داعش در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه این گروه آمده است: این عملیات امنیتی و اطلاعاتی در جزیره "الحضر" در غرب استان نینوا تا حد فاصل مرز عراق و سوریه آغاز شده است.

براساس این گزارش، تیپ ۲۵ و ۴۴ نیروهای الحشد الشعبی با پشتیبانی گردان نخست در اداره "مقاتله الدروع"، عملیات مین‌زدایی و پاکسازی جزیره الحضر را برای یافتن عناصر مورد تعقیب [تروریست‌ها] انجام دادند.

در این اطلاعیه آمده است که گردان نخست اداره "مقاتلة الدروع" مأموریت خود در روز نخست را به پایان رساند و موفق شد بسیاری از مراکز آموزشی و مخفیگاه‌ها گروهک تروریستی داعش در غرب الجزیره تا مرز سوریه را منهدم کند.

گروه تروریستی داعش از آغاز رمضان امسال دست به حملات پراکنده‌ای در شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار زده است.

در این مدت عملیات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق بین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیاله که پیشتر به "مثلث مرگ" شهرت داشت، انجام می‌شده است.

شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات پراکنده داعش، با بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید