قالیباف: تاکید رهبری بر اتحاد میان قوا را چراغ راه خود می‌دانیم/امیدواریم لایحه بودجه ۱۴۰۰ با هماهنگی دولت اصلاح شود

کدخبر: ۳۸۰۳۱۴
رئیس مجلس، گفت: ما در مجلس معتقدیم که نمی‌توان باری از روی دوش مردم برداشت مگر با اتحاد، ما نمایندگان در مجلس آنچه به نفع مردم نیست و به معیشت و منزلت احتماعی آن‌ها آسیب می‌زند را به دیوار می‌کوبیم اما هرچه به نفع مردم باشد را با دست و قلم هرکسی که باشد روی چشم می‌گذاریم تا با همکاری کشور را به سوی حل مشکلات سوق دهیم.
قالیباف: تاکید رهبری بر اتحاد میان قوا را چراغ راه خود می‌دانیم/امیدواریم لایحه بودجه ۱۴۰۰ با هماهنگی دولت اصلاح شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز (یکشنبه ۳۰ آذر) مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: پرستاران عزیز ما با کمترین امکانات بیشترین افتخارات را به ارمغان آوردند و با ایثارگری جان ده‌ها هزار نفر از هموطنان را خریدند تا بقیه آسیب کمتری ببینند. فداکاری پرستاران ما در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد شد و نسل‌های بعد روایت مجاهدت و ایثار پرستاران را برای فرزندان خود تعریف می‌کنند. شما افتخار سرزمین ما هستید و همه ما به شما افتخار می‌کنیم. مطمئن باشید که ما شما را در میدان خطر تنها نخواهیم گذاشت و تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی خود را موظف می‌دانند تا از همه ظرفیت‌های مجلس برای پیگیری مطالبات شما قهرمانان بی نام و نشان استفاده کنند.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته گذشته، اظهار داشت: تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب بر اتحاد قوا را چراغ راه خود در مجلس می‌دانیم، ایشان تاکید کردند که خواست مردم واحد است و کسی از مسئولان نباید آن را مخدوش کند. ما در مجلس معتقدیم که نمی‌توان باری از روی دوش مردم برداشت مگر با اتحاد، ما نمایندگان در مجلس آنچه به نفع مردم نیست و به معیشت و منزلت احتماعی آن‌ها آسیب می‌زند را به دیوار می‌کوبیم اما هرچه به نفع مردم باشد را با دست و قلم هرکسی که باشد روی چشم می‌گذاریم تا با همکاری کشور را به سوی حل مشکلات سوق دهیم. طرح حمایتی معیشتی از مردم از جمله مواردی است که با همکاری دولت محترم به نتیجه رسید، این طرح مطابق آن بود که ما به مردم قول داده بودیم که از معیشت آن‌ها حمایت کنیم و مطمئن باشند که آن‌ها را تنها نخواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: نکته دیگر مساله بودجه ۱۴۰۰ است، بودجه برای مجلس تاثیرگذارترین سند حکمرانی است که مستقیم مسیر پیشرفت و عقب‌ماندگی را رقم خواهد زد، لذا باید دقیق‌ترین و کارشناسی شده ترین راه‌ها برای کشور در آن تبیین شود. درخصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ چه در جلسات کمیسیون‌ها، چه در مرکز پژوهش‌ها، چه در دیوان محاسبات و همچنین در جلسات متعدد کارشناسی بررسی‌های لازم صورت گرفته است. همچنین دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ را آماده است، این گزارش در گذشته به گزارشی اداری و کم‌اثر تبدیل شده بود و ما توانستیم برای نخستین بار آسیب های مالی بودجه را مدنظر قرار دهیم.

قالیباف در پایان با ابراز امیدواری درخصوص اصلاح بودجه با همکاری دولت، گفت: امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده با دولت و سازمان برنامه و بودجه اصلاح ساختار آن را به عمل آورند. اصلاحات ساختاری و لازم به شیوه‌ای که به نفع مردم و معیشت آن‌ها باشد در برداشتن بارگرانی، تبعیض، فقر و بی‌عدالتی نقش لازم را ایفا کنیم. در این راه بیشترین عایدی برای منافع مردم و کشور در هماهنگی با یکدیگر است. ان‌شاءالله با تصویب نهایی بودجه ۱۴۰۰ مجلس به وظیفه خود برای ریل گذاری مسیر پیش روی دولت به نفع مردم عمل خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید