معجزه پیاز در درمان بیماری ها

کدخبر: ۳۸۰۳۹۲
مصرف پیاز از فواید و خواص بسیار بالایی برخوردار است، این صیفی التهاب را کاهش می‌دهد و با عفونت‌ها مبارزه می‌کند.
معجزه پیاز در درمان بیماری ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فود نیوز ،غذا‌هایی که می‌خورید تأثیر زیادی بر سلامتی شما دارند. در حالی که برخی می‌توانند به عنوان درمان‌های طبیعی عمل کنند، برخی دیگر می‌توانند علت یک بیماری باشند. برای مثال، غذا‌های فرآوری شده که مملو از قند اضافه شده، چربی‌های ناسالم و کربوهیدرات‌های ساده هستند، با بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله سرطان روده بزرگ ارتباط دارند. از طرف دیگر، غذا‌های فوق العاده مانند میوه‌ها و سبزیجات با فیبر بالا دارای اجزای قدرتمندی هستند که به توقف پیشرفت این بیماری‌ها کمک می‌کنند. یک نمونه از غذا‌های عالی که به مبارزه با سرطان کمک می‌کند، پیاز است.

 

طبق مطالعه‌ای که در مجله Onco Targets and Therapy منتشر شده است، پیاز حاوی فلاونوئید‌هایی است که می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی روده بزرگ را متوقف کند. فلاونوئید‌ها به طور طبیعی رنگدانه‌های گیاهی هستند که در بدن انسان فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند. این مطالعه همچنین نشان داد که فلاونوئید‌های موجود در عصاره‌های پیاز به اندازه داروی شیمی درمانی کپسیتابین موثر هستند.

اثر ضد سرطانی پیاز در مطالعات حیوانی و انسانی

در بسیاری از کشور‌ها، پیاز یک درمان طبیعی برای انواع بیماری‌ها مانند برونشیت، سرماخوردگی، کولیک، فشار خون بالا، تب، زخم و ناتوانی جنسی در نظر گرفته می‌شود. استفاده گسترده از آن به عنوان یک دارو، توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است و به بررسی کاربرد بالقوه آن در پزشکی مدرن پرداخته اند.

شواهد علمی نشان می‌دهد که پیاز ضد قارچ، ضد باکتری و ضد سرطان بوده و همچنین تنظیم کننده قند خون است.

از اوایل سال ۲۰۰۶، محققان دانشگاه میلان نقش محافظتی پیاز و سایر سبزیجات آلیوم را در برابر چندین نوع سرطان مشخص کردند. آن‌ها در مطالعه خود به بررسی رابطه بین مصرف پیاز و سیر و خطر انواع سرطان در مری، حفره دهان، حنجره، پستان، تخمدان‌ها، پروستات و کلیه‌ها پرداختند. محققان با استفاده از یک مجموعه داده بزرگ از جمعیت جنوب اروپا، دریافتند که خطر ابتلا به افرادی که مرتبا پیاز و سیر می‌خورند نسبت به افرادی که به ندرت از آن سبزیجات استفاده می‌کنند، کمتر است.

حتی کسانی که بطور متوسط پیاز و سیر می‌خوردند از کسانی که به ندرت مصرف می‌کردند، وضعیت بهتری داشتند. این محققان بیان کردند که یافته‌های آن‌ها با آنچه قبلاً توسط مطالعات چین گزارش شده بود، جایی که مردم به طور منظم از سبزیجات آلیوم به عنوان بخشی از رژیم روزانه خود استفاده می‌کردند، یکسان است.

در سال ۲۰۱۴، محققان چینی بار دیگر اثرات عصاره پیاز بر سلول‌های سرطانی را بررسی کردند. آن‌ها با آزمایش بر روی موش‌ها دریافتند که فلاونوئید‌های موجود در پیاز ، در جلوگیری از افزایش تعداد سلول‌های سرطانی روده بزرگ و تشکیل تومور‌ها نقش دارند. آن‌ها همچنین دریافتند که فلاونوئید‌های پیاز به کاهش کلسترول خون، به ویژه کلسترول بد LDL و سطح تری گلیسیرید، در موش‌ها کمک می‌کند. یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در پیاز نه تنها یک اثر محافظتی در برابر بیماری‌های قلبی دارند، بلکه به بدن در مبارزه با سرطان نیز کمک می‌کنند.

فواید پیاز

دلایل بیشتر برای خوردن پیاز

پیاز مغذی و خوشمزه، بسیاری از فواید سلامتی را برای شما به همراه دارد. دانشمندان معتقدند که این مزایا به دلیل وجود ترکیبات گیاهی مانند کوئرستین است. آنتی اکسیدان شناخته شده، کوئرستین به دلیل دارا بودن خواص ضد سرطانی، ضد میکروبی و کاهش فشار خون در پیاز، مطرح است. سایر ترکیبات قابل توجه در پیاز شامل ترکیبات گوگرد ارگانیک است که در کاهش کلسترول نقش داشته و فعالیت ضد آسم دارد.

سولفید‌های موجود در پیاز علاوه بر جلوگیری از سرطان، در بدن نیز کاربرد دیگری دارند. این ترکیبات ماده معدنی مهمی به نام گوگرد را فراهم می‌کنند که به تولید پروتئین و تشکیل ساختار‌های سلولی کمک می‌کند. پیاز همچنین حاوی اسید فولیک، ویتامین B ضروری برای تولید سلول‌های جدید و فیبر غذایی است که برای سلامت روده، حیاتی است.

علاوه بر این، پیاز حاوی کلسیم، پتاسیم، آهن، سدیم و ویتامین C است. ویتامین C به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند و از مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری‌های قلبی، نقرس، عفونت‌های ویروسی، کمبود آهن و حتی سرطان جلوگیری می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید