جریان ملی آزاد لبنان: تأخیر در تشکیل دولت به دلیل نادیده‌ گرفتن اختیارات رئیس‌جمهوری است

کدخبر: ۳۸۰۴۱۴
جریان آزاد ملی لبنان اعلام کرد، دلیل تأخیر در تشکیل دولت به دلیل تلاش جهت عبور از اختیارات رئیس‌جمهوری در قانون اساسی است.
جریان ملی آزاد لبنان: تأخیر در تشکیل دولت به دلیل نادیده‌ گرفتن اختیارات رئیس‌جمهوری است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم اعلام کرد، جریان آزاد ملی لبنان طی نشست مجازی به ریاست جبران باسیل، رئیس این جریان و وزیر خارجه سابق لبنان اعلام کرد: تأخیر در تشکیل دولت به این دلیل است که میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان را شریک کاملی در روند تشکیل دولت نمی‌دانند و تلاش می‌کنند اختیارات او به عنوان رئیس‌جمهوری در قانون اساسی را زیرپا بگذارند. اصرار سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف برای زیرپا گذاشتن منشور و نداشتن معیارهای واضح و واحد برای تعامل با تمام لبنانی‌ها در به تأخیر افتادن تشکیل دولت نقش دارد.

در بیانیه این جریان آمده است: هدف آن‌ها زیرپا گذاشتن انسجام و توازن ملی و بازگشت به دوره به حاشیه راندن و نادیده گرفتن حقوق است. ما نمی‌توانیم در این باره سکوت کنیم.

این جریان نسبت به ناکام ماندن تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت هشدار داد و اعلام کرد: حق لبنانی‌هاست که بدانند چه کسی و چگونه نیترات آمونیوم را وارد این بندر و برای سال‌های طولانی آن را انبار کرده بود. به همان اندازه که مشخص کردن کوتاهی و اهمال در مسؤولیت‌های امنیتی و اداری اهمیت دارد به همان اندازه نیز مشخص کردن عاملان انفجار اهمیت دارد.

این جریان اعلام کرد: نباید فرصت تکمیل تحقیقات را به دلیل اشتباهات کسانی که بر روند تحقیقات نظارت دارند، از دست بدهیم چراکه با این کار موضوع سوءظن نسبت به قاضی تحقیقات به جای تلاش برای بهبود عملکرد وی در رأس قرار می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید