ترامپ: بولتون از احمق‎ترین افراد در واشنگتن است

کدخبر: ۳۸۰۴۹۱
رئیس‌جمهور آمریکا مشاور سابق خود را یکی از احمق‎ترین افراد در واشنگتن توصیف کرد.
ترامپ: بولتون از احمق‎ترین افراد در واشنگتن است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پس از اینکه جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ نگرانی خود را از گزارشی مبنی بر پیشنهاد ترامپ برای اجرای حکومت نظامی ابراز کرد، رئیس جمهور آمریکا بولتون را به عنوان «یکی از احمق ترین افراد در واشنگتن» مورد انتقاد قرار داد.

بنابر گزارش پایگاه خبری هیل، رئیس جمهور آمریکا با انتشار توئیتی نوشت: «جان بولتون که یکی از احمق ترین افراد در واشنگتن است، چه میداند؟ او همان کسی نبود که زمانی که میخواست درباره آنچه که آمریکا قصد داشت در خصوص کره شمالی انجام دهد به شکل خیلی احمقانه‌ای در تلویزیون حرف از «راهکار لیبی» می‎زد؟ «داستان‌های احمقانه» دیگری هم از بولتون دارم.

ترامپ همچنین در پیام توئیتری دیگری به بزرگترین تقلب انتخاباتی در تاریخ کشورش اشاره کرد.

بولتون روز شنبه در واکنش به گزارشی مبنی بر اینکه ترامپ درباره پیشنهاد مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری، مایکل فلین، در مورد «تکرار» انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت نظارت نیروی نظامی بحث و گفتگو کرده است، آن را «وحشتناک» توصیف کرد.

بولتون در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» گفت: «هیچ راه دیگری برای توصیف آن وجود ندارد. باور نکردنی و تقریباً بی سابقه است، اما مهم است درک کنیم که این فقط یک روز دیگر در دفتر ریاست جمهوری است. او برای این کار مناسب نیست. فکر نمی کنم او هرگز قانون اساسی را خوانده باشد. اگر هم این کار را کرده باشد، واضح است که آن را درک نکرده و اگر هم درک کرده باشد، آن را فراموش کرده است.»

ترامپ همانطور که انتظار میرفت در توئیت دیگری گفت گزارش نیویورک تایمز از این نشست «اخبار جعلی» است.

بولتون در سال 2018 گفته بود که ایالات متحده در معاملات خود با کره شمالی «الگوی لیبی» را در نظر دارد. معمر قذافی برنامه هسته ای لیبی را در ازای تخفیف تحریم های آمریکا کنار گذاشت اما در یک قیام مورد حمایت آمریکا سرنگون شد. بولتون هم به دلیل استناد به موضوع لیبی که به مرگ قذافی در سال 2011 ختم شد مورد انتقاد قرار گرفت.

منظور از «راهکار لیبی» در مورد کره شمالی قضیه‌ای است که در آن پیشنهاد شده بود کره شمالی باید از «مدل لیبی» در کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای خود در ازای برداشتن تحریم‌های اقتصادی تبعیت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید