برچسب تازه توئیتر زیر پست‌های ترامپ

کدخبر: ۳۸۰۵۸۱
توییتر که در هشدارهای قبلی خود درباره برخی توییت‌هایی که نتیجه انتخابات آمریکا را زیر سوال می‌بردند، از برچسب «مورد مناقشه» استفاده می‌کرد، حالا از برچسب جدیدی هم استفاده می‌کند مبنی بر اینکه جو بایدن پیروز انتخابات است.
برچسب تازه توئیتر زیر پست‌های ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، این پیام که توییتر آن را روی محتواهای احتمالا گمراه‌کننده در سایت خود قرار می‌دهد، اظهار می‌دارد که رئیس جمهوری منتخب اکنون برنده انتخابات است.

به نوشته ایندیپندنت، اکنون وقتی کاربران توییتر پستی را با محتوی گمراه کننده می‌بینند، توییتر با این برچسب به آنها می‌گوید: «مقامات انتخابات رسما جو بایدن را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تعیین کرده‌اند.»

این برچسب‌ها صبح روز شنبه روی توییت‌های رئیس جمهوری ایالات متحده دیده شد که هنوز هم اتهاماتی بی‌اساس را علیه انتخابات ریاست جمهوری که آن را به جو بایدن باخت، عنوان می‌کند.

این سامانه شبکه اجتماعی در چند اعلامیه مطبوعاتی اظهار داشت که برچسب خود را روزآمد کرده است تا «منعکس کننده آخرین اطلاعات» باشد.

نیک پاسیلیو، سخنگوی توییتر، به سی‌ان‌ان که درباره این برچسب روزآمد شده گزارش داده بود، گفت: «بعد از تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده، ما هم برچسب خود را با آخرین اطلاعات موجود به‌روز کردیم.»

تصمیم به جایگزین کردن برچسب جدید با مورد قبلی که اظهار می‌داشت «منابع مختلف نتیجه این انتخابات را متفاوت اعلام کرده‌اند»، در پی آن اخذ و اجرایی شد که مجمع آرای الکترال در روز دوشنبه گذشته رسما بایدن را به عنوان رئیس جمهوری منتخب تایید کرد.

توییتر ماه گذشته گفت حدود ۳۰۰ هزار توییت برچسب خورده‌اند، چرا که احتمالا اظهاراتی گمراه‌کننده درباره انتخابات اظهار می‌داشتند. ترامپ هم هیزم زیادی به آتش آن ادعاها در این شبکه اجتماعی ریخت.

منتقدان توییتر استدلال می‌کردند که برچسب قبلی مبارزه با اطلاعات کذب، تاثیر چندانی در مقابله با ادعاهای بی‌اساس مطرح در این شبکه، نمی‌گذاشت.

الکس هاوارد، کنشگر حکومت‌داری دموکراتیک و دبیر پروژه دموکراسی دیجیتال و صندوق مطالبه ترقی آموزش، به سی‌ان‌ان گفت: «سعی کرده‌اند با این کار هوای دو طرف را داشته باشند، ولی ادعاهای کذب باعث گمراهی مردم خواهد شد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید