آکسیوس: ترامپ تا ۲۰ ژانویه نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام نمی‌کند

کدخبر: ۳۸۰۵۸۵
برخی منابع آگاه به پایگاه خبری «آکسیوس» گفته‌اند که رئیس‌جمهور آمریکا تا زمان قطعی پذیرش شکست در انتخابات، نامزدی خود برای انتخابات ۲۰۲۴ را اعلام نخواهد کرد.
آکسیوس: ترامپ تا ۲۰ ژانویه نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام نمی‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سه منبع آگاه که در خصوص حضور دوباره «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ با وی بحث کرده‌اند به پایگاه خبر‌ی «آکسیوس» گفته‌اند که او قصد ندارد به این زودی‌ها برای انتخابات آتی این کشور اعلام نامزدی کند.

پایگاه خبری آکسیوس، در توضیح دلیل این اقدام ترامپ نوشته که وی قصد ندارد تا قبل از بیستم ژانویه (یعنی روز بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن») برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کند، زیرا این کار به رأی‌دهندگان مهم وی نشان خواهد کرد که او مبارزه برای تغییر نتایج انتخابات را رها کرده است. 

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گمانه‌زنی‌هایی که در این خصوص زده شده بود اواسط آذرماه در کاخ سفید به طرفدارانش گفته که درصدد نامزدی در انتخابات چهار سال بعد است.

ترامپ که در تلاش‌هایش برای اثبات تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و نپذیرفتن شکست تداوم داشته، در جریان مراسمی که به مناسبت جشن کریسمس در کاخ سفید با حضور هوادارانش برگزار شد به گمانه‌زنی‌های اخیر رسانه‌ها درباره قصدش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دامن زد.

دونالد ترامپ در این مراسم خصوصی به حامیانش گفت: «این چهار سال (حضورم در مقام ریاست جمهوری آمریکا) خارق العاده بوده است. ما در تلاش هستیم که یک چهار سال دیگر هم داشته باشیم، اگر نشد (نتیجه تلاش برای اثبات تقلب در انتخابات به جایی نرسید)، چهار سال دیگر شما را خواهم دید».

علی‌رغم تأیید پیروزی بایدن در انتخابات با کسب ۳۰۶ رأی الکترال بعد از بر‌گزاری جلسه رأی‌گیری‌ در سراسر ایالات متحده، اما ترامپ همچنان از پذیرش شکست امتناع کرد.

ترامپ بعد از آنکه الکترال کالج یا مجمع گزینندگان ایالات متحده، بایدن را رسماً به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب کردند با انتشار پیامی در توئیتر باز هم ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد.

تیم رئیس‌جمهور آمریکا شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی بوده مطرح کردند اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید