رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: شنیده ام ۳ یا ۴ داروی طب سنتی برای کرونا مجوز گرفته اند

کدخبر: ۳۸۰۷۲۹
اقتصادنیوز : رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: تمام مسئولیت این مساله با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است. آنان وظیفه دارند که همه داروهای وارداتی به ایران را بررسی و در صورت سلامت و مفید بودن آن داروها، مجوز ورود آن دارو را به کشور صادر کنند. بنابراین درباره این مساله باید مسئولان وزارت بهداشت پاسخگو باشند. در واقع اگر واکسن خارجی خطراتی داشته باشد، باید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو پاسخگوی آن باشند.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: شنیده ام ۳ یا ۴ داروی طب سنتی برای کرونا مجوز گرفته اند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،حسینعلی شهریاری درباره برخی انتقادات و نگرانی‌ها بابت عدم تهیه واکسن خارجی کرونا، گفت: تمام مسئولیت این مساله با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است. آنان وظیفه دارند که همه داروهای وارداتی به ایران را بررسی و در صورت سلامت و مفید بودن آن داروها، مجوز ورود آن دارو را به کشور صادر کنند. بنابراین درباره این مساله باید مسئولان وزارت بهداشت پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت به برگزاری جلسات مشترک بین مجلس و وزارت بهداشت درباره واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: ما در این جلسات بیشتر اصرار بر ساخت واکسن داخلی و تقویت توان داخلی داشتیم. البته این نگرانی وجود دارد که اگر به سمت واکسن داخلی برویم، زودتر از خرداد و تیرماه 1400 نتوانیم واکسن داخلی را به مرحله انبوه سازی برسانیم. هرچند که از اواخر همین هفته قرار است اولین فاز آزمایشی واکسن تولید شده بنیاد برکت بر روی نمونه انسانی انجام شود ولی همین واکسن باید چند مرحله و فاز را پشت سر گذاشته و سپس وارد مرحله انبوه سازی برود که زمان بر خواهد بود. افزون بر این نیز ما با مشکل تامین منابع ملی مواجه هستیم که شرایط را سخت‌تر می‌کند.

این نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طب سنتی گفت: ما از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو درخواست کردیم که اگر کسی ادعا داشت، داروی گیاهی و سنتی او توانایی درمان کرونا را دارد، آن دارو بررسی شود تا در صورت صحت آن دارو، مجوز لازم را اخذ کند.

وی درپاسخ به این پرسش که آیا تاکنون دارویی از طریق طب سنتی به مرحله تولید رسیده که مجوز درمانی را برای بیماری کرونا داشته باشد، گفت: شنیده شده که 3 یا 4 دارو این مجوز را گرفتند. البته این داروها صرفا در همان مراحل اولیه و مقدماتی ابتلای بیماری کرونا تاثیراتی دارد ولی در فازهای بعدی تاثیری ندارد. هرچند که تاکنون نیز دارویی به عنوان درمانگر قطعی کرونا شناخته نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید