تصمیم تازه عراق برای توقف حمله راکتی به مراکز دیپلماتیک

کدخبر: ۳۸۰۷۳۵
اقتصادنیوز :فرماندهی عملیات مشترک عراق از اتخاذ یک سری اقدام های امنیتی برای توقف حملات راکتی به مراکز دیپلماتیک در این کشور خبر داد.
تصمیم تازه عراق برای توقف حمله راکتی به مراکز دیپلماتیک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،به گزارش رسانه های عراقی، سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک عراق دوشنبه شب گفت که این فرماندهی با انجام اقدام های اطلاعاتی و امنیتی کار بزرگی در جهت جلوگیری از حملات به تاسیسات و اهداف حیاتی کشور از جمله سفارتخانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک انجام می دهد و اقدام های امنیتی انجام شده طی چند روز آینده نتایج واضح قابل مشاهده ای خواهد داشت.

وی افزود: فرماندهی عملیات مشترک و سرویس های امنیتی مطابق با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح، به فشار خود بر گروه هایی که خارج از چارچوب نظام از سلاح استفاده می کنند و امنیت و حاکمیت کشور را تهدید می کنند، ادامه می دهند.

الخفاجی وعده داده است که فرماندهی عملیات بغداد اجازه نخواهد داد تهدیدی برای صلح اجتماعی باشد یا اینکه تصویری نادرست و منفی از عراق در جامعه جهانی وجود داشته باشد.

خبرنگار ایرنا از منطقه الکراده در نزدیک منطقه سبز بغداد یکشنبه شب از حمله راکتی به سمت سفارت آمریکا واقع در این منطقه و واکنش سامانه های موشکی مستقر در این سفارت خبر داده بود.

بر اساس این گزارش،‌ شلیک راکت ها و واکنش سامانه های موشکی سفارت آمریکا به آن باعث رعب و ترس شدیدی در بین مردم منطقه شده است.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق پس از این به حمله راکتی در بیانیه ای اعلام کرد: یک گروه قانون شکن یکشنبه شب چند راکت به سمت منطقه سبز در بغداد شلیک کرد که مشخص شد که از منطقه پادگان الرشید شلیک شده و در داخل یک مجمع مسکونی اصابت کرده است.

این بیانیه افزود: در اثر اصابت این راکت ها، خسارت مالی به این ساختمان ها و تعدادی خودروی غیرنظامی وارد شد اما به کسی آسیبی نرسید.

سفارت آمریکا در بغداد نیز یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که خسارت جزئی به مجتمع سفارت وارد آمده اما کسی آسیب ندیده است.

به گفته عراقی ها، سفارت آمریکا همانند سفارتخانه های سایر کشورهای جهان در بغداد کارکرد عادی و دیپلماتیک ندارد بلکه آمریکا با استقرار سامانه های موشکی و نیروهای نظامی خود، این سفارت را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده که امنیت شهروندان بغداد و عراق را تهدید می کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید