انتقاد نتانیاهو از برگزاری انتخابات در اسرائیل

کدخبر: ۳۸۰۷۶۹
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از برگزاری انتخاباتی دیگر و همچنین وزیر جنگ این رژیم انتقاد کرد.
انتقاد نتانیاهو از برگزاری انتخابات در اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم و رهبر حزب آبی و سفید گفت که این رژیم به سوی انتخابات دیگر گام برمی دارد.

وی که در جریان کنفرانس خبری مشترک با «جرد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «ما به سختی کار کردیم تا مانع از انتخابات غیرضروری شویم. ما به توافقاتی با (حزب) آبی و سفید رسیدیم. من فکر می‌کردم که این توافقات امیدوار کننده بود. اینها توافقات خوبی بودند که می‌توانست مانع از این انتخابات شود. متاسفانه، به دلیل فشار داخلی در درون حزب، بنی گانتز تصمیم گرفت تا از تعهدات خود سرباز زده و این موضوع، کشور را در اوج بحران کرونا ویروس به سوی انتخابات غیرضروری دیگر میکشاند.»

نتانیاهو گفت که اصرار گانتز بر اینکه «آوی نیسنکورن» همچنان وزیر دادگستری باقی بماند عاملی برای شکست در مذاکرات است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم به چپ‌ها اجازه دهیم دموکراسی ما را زیر پا بگذارند.»

نتانیاهو در ادامه گفت: «این واقعا من را ناراحت می‌کند. به جای آنکه یک دولت با ثبات را که برای شهروندانش کار می‌کند و واقعا با هماهنگی کار کند،‌ توانمند سازیم، ‌آنها در حال اصرار بر حفظ دولتی در درون دولت دیگر هستند.»

وی افزود: «ما خواستار انتخابات نیستیم و این دلیل آن است که قصد داریم در کنست برای اجتناب از آن رای دهیم. اما اگر انتخابات بر ما تحمیل شود ما پیروز خواهیم شد.»

این در حالی است که حزب آبی و سفید امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز دوشنبه لایحه تعویق ضرب‌الاجل  تصویب بودجه برای سال جاری را از 23 دسامبر به 31 دسامبر ارائه داده‌ است.

این حزب اعلام کرد در صورتی که بودجه تا ضرب الاجل تعیین شده به تصویب نرسد، کنست منحل شده و انتخابات روز 23 مارس برگزار خواهد شد. این تاریخ در حالی اعلام می‌شود که بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، انتخابات نمی‌تواند در کمتر از سه ماه پس از انحلال کنست برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید