دستور تازه ترامپ: ساختمان‌های اداری زیبا بسازید!

کدخبر: ۳۸۰۸۲۸
رئیس جمهور آمریکا طی دستوری تازه ساخت بنا‌های اداری بر مبنای معماری یونان و روم باستان را به نهاد‌های دولتی ابلاغ کرد.
دستور تازه ترامپ: ساختمان‌های اداری زیبا بسازید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ که با خداحافظی از کاخ سفید کمتر از یک ماه فاصله دارد دستور زیباسازی ساختمان‌های اداری را صادر کرد.

تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید

بنابر گزارش شبکه فرانس 24، رئیس جمهور کنونی آمریکا که تا ۲۸ روز دیگر باید چمدان‌های خود را برای رفتن از کاخ سفید ببندد، روز دوشنبه دستوری صادر کرد که در آن نهاد‌های دولتی این کشور ملزم به ساخت بنا‌های زیبا و به سبک رومی و یونان باستان می‌شوند. در دستور ترامپ آمده است ساختمان‌های آینده فدرال باید "زیبا" باشند و ترجیحاً به سبک کلاسیک یونانی-رومی ساخته شوند. ترامپ در دستور خود ساختمان کنگره، کاخ سفید و یادمان لینکن در واشنگتن را به عنوان شاخص معرفی کرد.

برابر با دستور تازه ترامپ بازسازی ساختمان‌های دولتی که پس از دهه ۱۹۵۰ بنا شده، مشمول دستور جدید می‌شوند. دستور تازه ترامپ همانند بسیاری از احکام صادره از سوی او موج مخالفت و انتقاد‌ها را به همراه داشت. در حالی که سنت گرایانی که طرفدار ساختمان‌های ستون دار نمادین هستند از این دستور استقبال کردند، انجمن معماران آمریکایی گفت که "با این دستور به صراحت مخالف" است. انجمن معماران آمریکا می‌گوید جامعه باید در انتخاب نوع معماری خود آزاد باشد، معماری حوزه‌ای برای دستور دادن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید