این پهپاد سپاه پاسداران با دست پرتاب می شود+عکس

کدخبر: ۳۸۱۰۰۹
پهپاد دست پرتاب قائم از دو طریق دست پرتاب و یا از روی پرتابگر نصب شده بر روی خودرو‌های نظامی پرتاب می‌شود.
این پهپاد سپاه پاسداران با دست پرتاب می شود+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پهپاد دست پرتاب قائم یکی از جدیدترین دستاورد‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که حاصل کار نخبگان بسیجی در تیپ ۱۲ قائم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

جدیدترین پهپاد دست‌پرتاب سپاه پاسداران چه نام دارد؟

این پهپاد از انواع پهپاد‌های دست پرتاب ساخت نیرو‌های مسلح کشورمان است که امروز کاربرد‌های بسیاری در دنیا دارند. به همین دلیل هم چندین سال است که نیرو‌های مسلح ما نیز به سوی طراحی و ساخت این نوع از پهپاد‌ها حرکت کرده اند.  

جدیدترین پهپاد دست‌پرتاب سپاه پاسداران چه نام دارد؟

پهپاد دست پرتاب قائم از دو طریق دست پرتاب و یا از روی پرتابگر نصب شده بر روی خودرو‌های نظامی پرتاب می‌شود. طبق اعلام مسئولان سرعت این پهپاد ۷۵ کیلومتر بر ساعت و یا ۲۱ متر بر ثانیه است که این مقدار می‌تواند بر حسب جریان و سختی هوا متغیر باشد.

مدوامت پروازی این پهپاد، ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه است و شعاع عملیاتی آن نیز در حدود ۲۵ کیلومتر تخمین زده می‌شود. نحوه فرود یا بازیابی این پهپاد نیز از ۳ راه چتر، تور و فرود بر روی خاک انجام می‌شود.

جدیدترین پهپاد دست‌پرتاب سپاه پاسداران چه نام دارد؟

چرا استفاده از پهپادهای دست پرتاب اهمیت دارد؟

هنگامی که به پهپاد‌های مختلف ایرانی و کاربرد‌های آن‌ها و مشابه‌های آن در سطح جهان نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که امروزه پهپاد‌های دست پرتاب نقش ویژه‌ای در حوزه شناسایی دارند، چراکه این پهپاد‌ها به سرعت آماده پرتاب شده و می‌توانند با سرعت مناسب و بدون ایجاد صدا در هنگام حرکت نقش مهمی در شناسایی ایفا کنند؛ نکته دیگر این است که پهپادهای دست پرتاب نیازی به لانچرپرتاب ندارند که ویژگی بسیار راهبردی محسوب می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید