واکنش بایدن به اتهامات تازه علیه پسرش

کدخبر: ۳۸۱۰۴۳
جو بایدن در جریان یک نشست خبری گفت بر این باور است گزارش‌های رسانه‌ای درباره معاملات فاسد تجاری پسرش در خارج از کشور بخشی از کمپین اطلاع رسانی "نادرست" روسیه است.
واکنش بایدن به اتهامات تازه علیه پسرش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی پیشتر بر اساس ایمیل‌های به دست آمده گزارش کردند که هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا از موقعیت و جایگاه پدرش در زمانیکه معاون باراک اوباما بود، برای انجام معاملات با کمپانی‌ها و مقام‌های چینی و اوکراینی استفاده کرده است.

تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید

جو بایدن در پاسخ به این سوال که آیا هنوز فکر می‌کند این داستان‌ها درباره پسرش بخشی از کمپین اطلاع رسانی نادرست روسیه است، گفت: بله، بله، بله.

بایدن گفته که وزارت دادگستری او یک نهاد مستقل خواهد بود وقتی که تصمیم بگیرد چطور به تحقیقات درباره اتهامات علیه معاملات تجاری پسرش بپردازد.

جو بایدن همچنین گفته که با تیمش یا دادستان کلی که در کابینه‌اش کار خواهد کرد درباره مشکلات حقوقی پسرش گفتگویی نداشته است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگار شبکه خبری فاکس نیوز که گفت آیا هنوز فکر می‌کند گزارش‌های رسانه‌ای در مورد هانتر بایدن کمپین اطلاع رسانی نادرست روسیه است، گفت: در دولت من، وزارت دادگستری در مورد رسیدگی و تحقیقات از پسرم مستقل است.

هانتر بایدن اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که دفتر دادستانی آمریکا در دلاور در حال تحقیق از سوابق مالیاتی‌اش است اما این را هم گفت که مطممئن است این بررسی نشان خواهد داد که او به طور مناسب و حقوقی رفتار کرده است.

بر اساس آنچه گفته می‌شود، هانتر بایدن کسب ۴۰۰ هزار دلار درآمد پس از پیوستن به هیات مدیره کمپانی انرژی اوکراینی بوریسما را در سال ۲۰۱۴ گزارش نکرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید