روحانی: باید آتش تحریم را هرچه سریعتر خاموش کنیم

کدخبر: ۳۸۱۳۱۴
مراسم افتتاح پنج طرح بزرگ پتروشیمی با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
روحانی: باید آتش تحریم را هرچه سریعتر خاموش کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، در این مراسم قرار است ابتدا وزیر نفت گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های این وزارتخانه ارائه کند و پس از پاسخ به رئیس جمهور بهره برداری از این طرح‌ها آغاز شود.

این طرح‌ها در سی و هشتمین برنامه از افتتاحِ طرح‌های ملی و در استان‌های ایلام، آذربایجان غربی و همدان به بهره برداری می‌رسد.پتروشیمی (الفین) و گوگردزدایی ایلام، پتروشیمی (سولفات پتاسیم) ارومیه و پتروشیمی هگمتانه از جمله طرح‌هایی هستند که امروز به بهره برداری می‌رسند.

این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۲۸ هزارمیلیارد تومان ساخته شده اند و برای ۵۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

سراسر ایران در دوران تحریم به یک کارگاه عظیم اقتصادی تبدیل شده است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در افتتاح‌ طرح‌های ملی پتروشیمی در سه استان ایلام، آذربایجان غربی و همدان در سی و هشتمین هفته از پویش ملی جهش تولید گفت: قدرت ملی است که امروز ظهور و بروز پیدا می کند. امروز همه دست در دست همه دادند تا شاهد توفیقات بزرگ باشیم.

وی تاکید کرد: وقتی این صنعت عظیم را در کشور مشاهده می کنیم، در واقع قدرت ایران را می بینیم که این ملت بزرگ در همه زمینه ها از جمله در عرصه صنعت اقدامات بزرگی انجام داده است.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: کسی نمی تواند نسبت به این ملت حرفی بزند چراکه این ملت تحت تسلیم توطئه‌های دیگران قرار نمی گیرد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از تسنیم، ایرنا و فارس بخوانید؛ 

* در روایات ما آمده در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) یکی از انبیائی که همراه ایشان می‌آیند حضرت مسیح هستند.

* { ضمن تبریک به فرماندهان جنگ اقتصادی}: در طرح‌های پتروشیمی ۷۰ درصد ساخت ایران است و یک ضربه بزرگ به استکبار جهانی است که می‌خواست همه مردم ایران در صف‌های طولانی نان باشند و کارخانه‌ها بسته باشد و یک همچین چیزی محقق نشد.

عمر جنگ اقتصادی به پایان آمده است

* عُمر این جنگ به پایان آمده و آن کسی که فرماندهی شرورانه این جنگ را بدست آورده بود در هفته‌های آخر عمر سیاسی خود است و این ملت سربلند خواهد بود. اینگونه تحریم‌ها از سوی شروری مثل ترامپ برای تحریم‌ شدگان افتخار است.

* یک کار بزرگی از سال‌ها پیش برای یک خط بزرگ خوراک پتروشیمی در غرب کشور انجام شده بود. ما توانستیم پتروشیمی را از لحاظ وزنی و ارزشی به دوبرابر سال ۹۲ برسانیم. علت اینکه خارجی‌ها از این دولت خیلی عصبانی هستند این است که ما در این دولت به خودکفایی‌هایی رسیدیم. ما قبلا بنزین و گازوئیل را وارد می‌کردیم اما الان صادر می‌کنیم.

* خوشحالم این دولت ریل‌گذاری برای دولت بعد هم انجام داده است. ما برنامه‌ریزی برای سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۶ را هم می‌گوئیم و خط برای سال‌های بعد گذاشته‌ایم.

* در تکنولوژی روز به روز جلو می‌رویم، آدم تا با چشم نبیند باورش نمی‌شود این جوانان و متخصصان ما چه کارهای عظیمی انجام داده‌اند. الان می‌بینیم در بخش کرونا وقتی می‌گوئیم شوینده، ونتیلاتور و آی سی یو؛ ما به هیچکدام از اینها برای واردات خارجی نیاز نداریم. ما در تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت هستیم.

*{ با اشاره به نقش بازار در اقتصاد کشور}: این بازار است که دعوت بکار می‌کند. بازار خارجی و داخلی هر دو مهم است. ما بحمدالله امروز بازار، تکنولوژی و مواد اولیه را داریم.

باید آتش تحریم را هرچه سریعتر خاموش کنیم

*{ با اشاره به اینکه دشمن در بخش نفت خواست درآمدهای نفتی را کاهش دهد}: دولت با جایگزینی محصولات پتروشیمی اثر تحریم را کاهش داد. تحریم کار مشترک تندروهای آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه‌ای است. ما باید آتش (تحریم) را هر چه سریعتر خاموش کنیم. ما نیاز به ترحم نداریم. من به مردم عزیزمان نوید می‌دهم ما در سال آینده و پایان امسال، شرایط بهتری در معیشت و سلامت خواهیم داشت.

*{ با اشاره به دلایل لغو سفر استانی خود به استان ایلام}: مدت‌ها قبل قرار بود به این استان سفر کنیم که متاسفانه شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور بودیم. دولت آماده همکاری در خصوص پروژه‌های استان ایلام است. مردم ایلام حق بزرگی بر گردن مردم ما دارند این مردم عزیز در جنگ هشت ساله ایستادگی کردند و در این سال ها نیز خدمتگزار زائرین ابا عبدالله الحسین بودند بنابراین هر کاری برای این مردم عزیز کنیم کم است.

* تا پایان سال به قول خود برای احیاء دریاچه ارومیه عمل خواهیم کرد، : بسیاری با اهداف مورد نظر دشمن تحریم شده‌اند، اما بیشتر هدف آن‌ها در جنگ اقتصادی تحریم بخش های نفت و بانکی بوده که این دو بخش مورد بمباران روزانه دشمن قرار گرفته است اما در عین حال این سرافرازان همچنان به خوبی ایستاده اند. امسال ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی را تا پایان سال افتتاح می کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید