اعتراض آدام شف به عفوهای جنجالی ترامپ

کدخبر: ۳۸۱۳۵۳
اقتصادنیوز : رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام دونالد ترامپ در عفو تعدادی از محکومان انتقاد کرده و آن را انجام "بی قانونی به هر قیمتی" دانست.
اعتراض آدام شف به عفوهای جنجالی ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آدام شف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در پیام‌هایی توییتری نوشت: در جریان تحقیقات مولر، وکیل ترامپ حرف از عفو پل مانافورت، مدیر وقت کمپین انتخاباتی ترامپ زد.

او ادامه داد: مانافورت از همکاری با دادستان‌ها امتناع کرد، دروغ گفت، محکوم شد و بعد ترامپ او را بابت عدم "خیانت" مورد ستایش قرار داد. اکنون هم عفو ترامپ این توطئه فاسد را تکمیل کرد. بی‌قانونی به هر قیمتی که شده.

این سیاستمدار دموکرات افزود: دروغگویی برای لاپوشانی کارهای این رئیس جمهور؟ خب عفو شدید. سیاستمدار فاسدی که ترامپ را تایید کرد؟ شما هم عفو شدید. قاتل غیر نظامیان بیگناه؟ شما هم عفو شدید. انتخاب یک مرد فاسد به عنوان رئیس جمهور؟ یک نتیجه فاسد به دست آوردید.

کاخ سفید در آخرین روزهای باقیمانده از ریاست جمهوری ترامپ لیستی از عفوشدگان منتشر کرد. در لیست بخشش‌ها و تخفیف‌ها نام سه قانونگذار جمهوری‌خواه سابق هم وجود دارد. همچنین نظامیان سابق ایالات متحده شامل نیکولاس اسلاتن، پل اسلوف، اوان لیبرتی و داستین هرد که به جرم قتل غیرنظامیان عراقی هنگام کار به عنوان پیمانکار در سال ۲۰۰۷ محکوم شده بودند، مورد بخشش قرار گرفتند.

در لیست جدید عفوشدگان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنین پل مانافورت، مدیر سابق کمپینش، راجر استون، مشاور سابقش و پدر جارد کوشنر، دامادش قرار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید