نخست وزیر پیشین عراق: شهید سلیمانی به طور رسمی وارد بغداد شده بود

کدخبر: ۳۸۱۳۶۳
اقتصادنیوز : نخست وزیر پیشین عراق گفت که سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس با گذرنامه و به طور رسمی وارد عراق شد.
نخست وزیر پیشین عراق: شهید سلیمانی به طور رسمی وارد بغداد شده بود

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الاتجاه» این کشور درباره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس گفت: "با گذرنامه رسمی آمد که تصویر و نامش روی آن بود. همه چیز موجود است. با نام جعلی نیامد. به صورت رسمی آمد. طبیعتا ژنرال سلیمانی، شهید سلیمانی همتراز فرماندهان بزرگ است. همه آنها تدابیر احتیاطی را در نظر می گیرند. تدابیر احتیاطی با شمار زیاد افراد مسلح در اطراف آنها نیست (بلکه) با سری حرکت کردن و ورود (سری) و ساعت (سری) و چگونگی حرکت است. آنها شبکه‌ای ارتباطی دارند که همواره این امور را تنظیم می‌کنند؛ همانطور که همه ما این کار را می کنیم".

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید