توضیح درباره آخرین وضعیت درمانی علی شکوری راد

کدخبر: ۳۸۱۳۸۳
رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص آخرین وضعیت علی شکوری راد که به سرطان خون مبتلا شده، گفت که وی فعلا در دوره ۴ هفته‌ای انجام شیمی‌درمانی قرار دارد که روند رضایت‌بخشی را تا کنون داشته و البته نیاز به پیوند مغز استخوان وجود دارد.
توضیح درباره آخرین وضعیت درمانی علی شکوری راد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از امتداد، علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت به دلیل بیماری سرطان خون، در بیمارستان شریعتی تهران بستری شده و اکنون  روند درمان خود را طی می‌کند. 

محمدرضا ظفرقندی، همکار شکوری راد در بیمارستان سینا و رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، با اشاره به آخرین وضعیت درمان دبیرکل حزب اتحاد ملت، اظهار داشت: امروز و در جریان ادامه روند درمانی دکتر شکوری‌راد، پروسه شیمی‌درمانی ایشان انجام شد و در آخرین صحبتی که داشتیم به لطف خدا، شرایط شیمی‌درمانی را به خوبی تحمل کرده و عوارض خاص این شیوه درمانی در خصوص ایشان، حداقل بوده است.

 

فعلا برنامه‌ریزی تیم پزشکی بر این است که شیمی‌درمانی ایشان ادامه پیدا کند. تیم مراقبتی درمانی دکتر شکوری‌راد، تصمیمات خود را به صورت جمعی اتخاذ می‌کند و رئیس بیمارستان هم کاملا در جریان روند و نیازهای درمان قرار دارد.

آنچه که فعلا باید پیگیری شود، ادامه شیمی‌درمانی بوده و آخرین آزمایش‌ها نیز نشان داده که نیاز به پیوند مغز و استخوان هم وجود دارد. با توجه به نوع بیماری، باید افرادی از بستگان ایشان به جهت همخوانی خونی، آزمایشات لازم را انجام دهند تا مراحل انجام پیوند نیز در دستور کار قرار بگیرد.

امروز که با ایشان صحبت می‌کردم، خوشبختانه شرایط پایدار و مناسبی دارند که امیدواریم کماکان بدون عارضه طی شود.

بیماری ایشان، AML یا لوسمی و بیماری خونی است که باعث شده، سلول‌های خونی، مثل پلاکت‌ها و گلبول‌های قرمز کاهش پیدا کنند و به نوعی، بدخیمی خونی تلقی می‌شود. کاری هم که الان برای درمان انجام می‌شود، شیمی‌درمانی بوده و بعد هم پیوند مغز استخوان صورت خواهد گرفت.

قاعده کار این است که به مدت چهار هفته یا ۲۸روز روند شیمی‌درمانی انجام شده و پس از آن یک دوره قرنطینه شدید برای مراقبت از عفونت انجام خواهد شد. پس از آن هم، همانگونه که گفته شد، پیوند مغز استخوان در دستور کار درمان قرار خواهد گرفت.

دکتر شکوری‌راد، فعلا در دوره ۴هفته‌ای انجام شیمی‌درمانی قرار دارد که روند رضایت‌بخشی را تا کنون داشته است. 

خیلی خوشحالیم که هم کادر درمان به خوبی به وضعیت ایشان رسیدگی می‌کند و هم، شخص دکتر شکوری‌راد، روحیه و شرایط عمومی خوبی دارد. امیدواریم که دوستان دعا کنند و با عنایت خداوند، این بیماری، هرچه زودتر درمان شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید