کدام مناطق تهران برف می بارد

کدخبر: ۳۸۱۴۶۹
اقتصادنیوز : مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (۵ دی) در ۱۸ استان کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود از افزایش سرعت وزش باد و کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور نیز خبر داد.
کدام مناطق تهران برف می بارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز (۵ دی) بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ادامه دارد، اظهار کرد: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، ارتفاعات کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و قم نیز بارش‌ پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی فردا (۶ دی) در خراسان رضوی و خراسان شمالی فعال است و به‌تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌َشود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، فعالیت این سامانه بارشی طی این مدت در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در سایر مناطق به شکل باران و برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (۵ دی) در بیشتر مناطق کشور افزایش سرعت وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این مدت در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بوشهر، جنوب خوزستان و شرق کرمان وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: فردا (۶ دی) در خراسان ضوی، خراسان جنوبی و طی فردا و یکشنبه (۶ و ۷ دی) در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌َشود.

به گفته ضیاییان، امروز (۵ دی) بیشترین کاهش دما در سواحل دریای خزر بین ۵ تا ۸ درجه و در شمال شرق و شرق بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود که کاهش دما در شمال شرق و شرق تا قردا (۶ دی) ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز (۵ دی) دریای خزر و فردا شرق و مرکز دریای خزر مواج است و از امروز تا فردا (۶ دی) با توجه به وزش باد شدید، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود. همچنین فردا و یکشنبه (۶ و ۷ دی) دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌َشود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: از یکشنبه (۷ دی) تا اواخر هفته جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود که با توجه به برودت و سکون نسبی هوا انتظار می‌رود با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کیفیت هوای کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی کاهش یابد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران‌ فردا (۶ دی) صاف گاهی وزش باد و در اوایل شب همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۴- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۷ دی) صاف و در بعضی ساعات همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۰ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید