کف قیمت مرغ زنده به ۴۲ هزار تومان رسید

کدخبر: ۳۸۱۴۷۳
اقتصادنیوز :قیمت مصوب جدید پیشنهادی خرید یک کیلوگرم مرغ زنده از مرغدار به بیش از ۱۷ هزار و ۷۹۷ تومان و یک قطعه به بیش از ۴۲ هزار و ۷۰۳ تومان می‌رسد.
کف قیمت مرغ زنده به ۴۲ هزار تومان رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا ،کانون سراسری مرغداران گوشتی در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار اصلاح قیمت مصوب مرغ با توجه به افزایش نرخ مصوب نهاده‌های دامی و جوجه یکروزه و سایر مؤلفه‌های تولید شدند.

حبیب اسدالله نژاد   درباره دلایل درخواست مرغداران برای برای افزایش قیمت خرید مرغ، اظهار کرد: از زمان مصوبه قبلی کارگروه تنظیم بازار در خصوص قیمت مرغ زنده و گرم، قیمت ذرت و سویا توسط همین کارگروه به ترتیب حدود ۱۴ و ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: صرف نظر از اینکه نهاده به طور کامل در اختیار مرغداران قرار نمی‌گیرد، علاوه بر سویا و ذرت سایر هزینه‌های تولید نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

وی از مهمترین این نهاده را جوجه یک روزه و حمل و نقل برشمرد.

اسدالله نژاد میزان افزایش قیمت جوجه را ۵۰ درصد و هزینه حمل و نقل  را ۳۰ درصد عنوان کرد.

 وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت این نهاده‌ها نیز باید در قیمت مصوب لحاظ شود، افزود: عدم توجه به آن‌ها می‌تواند صنعت طیور، مرغداران و بازار را ملتهب و دچار بحران کند.

اسدالله نژاد از ستاد تنطیم بازار خواست تمهیدات لازم را نسبت به اصلاح قیمت مرغ بر اساس قیمت جدید جوجه، نهاده‌ها و سایر مؤلفه‌های تولید انجام دهد.

وی قیمت مناسب خرید هر کیلوگرم مرغ از مرغداران را ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

اسدالله نژاد با بیان اینکه آنالیز قیمت هر کیلو گرم مرغ زنده با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر بازار انجام و در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است، افزود: بر اساس آنالیزها انجام شده هزینه جوجه یک روزه در هر کیلوگرم مرغ یک هزار ۹۱۲ تومان معادل ۱۲.۱۱ درصد هزینه تولید، هزینه خوراک در هر کیلوگرم مرغ ۹ هزار و ۹۶۰ تومان معادل ۶۳.۰۶ درصد هزینه تولید، هزینه بهداشت و درمان در هر کیلوگرم مرغ یک هزار ۱۶۲ تومان معادل ۷.۳۶ درصد هزینه تولید، هزینه انرژی در هر کیلوگرم مرغ ۳۱۴ تومان معادل ۱.۹۹ درصد معادل هزینه تولید و سایر هزینه ها مانند آب شرب، بستر، آماده اسزی، استهلام ، تعمیرات و نگهداری و .... در هر کیلوگرم مرغ بیش از ۲ هزار ۴۴۴ تومان معادل ۱۵.۴۸ درصد هزینه تولید را تشکیل می‌دهد که در مجموع هزینه تولید هر کیلوگرم مرغ زنده برای مرغدار به بیش از ۱۵ هزار  ۷۹۳ تومان می‌رساند.

وی افزود: البته از این هزینه‌ها درآمد حاصل از فروش کود کسر و ۱۵ درصد سود مرغدار افزوده می‌شود و در نهایت قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از مرغدار درب مرغداری بر اساس یک قطعه بیش از ۴۲ هزار و ۷۰۳ تومان و بر اساس هر کیلوگرم بیش از ۱۷ هزار و ۷۹۷ می‌رسد.

آنالیز قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده

23

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید