امدادرسانی به ۲۰ خودروی گرفتار در کولاک زنجان

کدخبر: ۳۸۱۴۹۹
اقتصادنیوز : سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: امدادگران این استان برای ۲۰ خودرو با ۸۰ سرنشین در راه مانده ناشی از برف و کولاک شدید، امدادرسانی کردند.
امدادرسانی به ۲۰ خودروی گرفتار در کولاک زنجان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،علی طاهری صبح امروز (۵ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شامگاه دیروز (۴ دی‌ماه) هم‌زمان با وقوع کولاک و بارش برف سنگین در جاده‌های استان زنجان، امدادگران هلال‌احمر در آماده‌باش کامل برای امدادرسانی بودند، اظهار کرد: در این شرایط جوی ۲۰ خودروی سبک و سنگین با ۸۰ سرنشین در گردنه‌های کوهستانی و صعب‌العبور زنجان - طارم در مسیر ماندند.

وی با بیان اینکه بلافاصله تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر شهرستان طارم به کمک خودورهای گرفتار در برف و کولاک شتافتند که توانستند اقدام به بستن زنجیرچرخ برای این خودورها کنند، تصریح کرد: علاوه بر این اقدام، امدادگران هلال‌احمر ۱۵ بسته غذایی خشک ۱۲ ساعته نیز برای در راه ماندگان توزیع کردند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با یادآوری این مطلب که در طرح زمستانی هلال‌احمر ۲۵ پایگاه ثابت و موقت به صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند، اضافه کرد: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر این پایگاه‌ها، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماه‌نشان، ایجرود، طارم و مرکز استان زنجان فعال است.

طاهری با تاکید بر اینکه همه پایگاه‌های ثابت و موقت هلال‌احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است، خاطر نشان کرد: هم‌وطنان می‌توانند ر صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه‌روز تماس برقرار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید