شوخی عجیب محسن هاشمی با سرسره ناصرالدین شاه

کدخبر: ۳۸۱۸۷۶
اقتصادنیوز :رییس شورای شهر تهران درجریان تذکر یکی از اعضا درخصوص تاخیر درمرمت عمارت کلاه فرنگی گفت : دلیل تاخیر شاید این باشد که دنبال سرسره هستند .
شوخی عجیب محسن هاشمی با سرسره ناصرالدین شاه

 به گزارش خبرنگار اقتصادنیوز ،محمد سالاری در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران به تعلل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پیشبرد امور محوله تذکر داد وگفت: در دوره سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تفاهمات خوبی در خصوص مرمت و بهسازی بنای کلاه فرنگی عشرت آباد به عنوان یکی از بناهای میراثی و تاریخی بسیار ارزشمند ایجاد شد اما متاسفانه هنوز هیچ اقدام عملیاتی در این خصوص از سوی سازمان زیباسازی صورت نگرفته است.

 محسن هاشمی به شوخی خطاب به وی گفت : احتمالا به دنبال "سرسره" هستند( اشاره به وسیله ای که جهت خوش گذارنی شاهان قاجار بود)  پس از این شوخی هاشمی صحن شورا برای لحظاتی ساکت شد . 

به گزارش اقتصادنیوز ،عمارت کلاه فرنگی عشرت‌آباد در شرق تهران کنونی و شمال شرقی تهران قدیم بیرون از دروازه شمیران بین نگارستان (میدان بهارستان) و قصر قاجار (زندان قصر) جای داشت و در سال ۱۲۹۱ قمری به فرمان ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد. 

این عمارت در میان باغ عشرت‌آباد قرار داشت که کاخ‌ها و کوشکهای پهناور و بزرگ داشت. در میانه باغ، حوض و چشمه و فواره‌های گوناگونی وجود داشت و دور تا دور این حوض بزرگ، نزدیک به سی خانه کوچک دو اتاقه به شکل نیم دایره ساخته شده بود که در و پنجرهٔ چوبی آن‌ها به سوی مرکز حوض باز می‌شد و در هر یک از آن‌ها یکی از زنان شاه زندگی می‌کردند.

این باغ بیشتر مکان برگزاری مراسم عروسی و تفریحات شاه بود و در آن ساختمان کلاه‌فرنگی، به صورت برج چهار طبقه ساخته شده بود که پوشش سقف طبقه چهارم از شیروانی و طبقه سوم آن دارای شاه‌نشین با آینه کاری و مقرنس بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید