راه های انتقال یک میکروب مرموز به بدن؛ «هلیکو باکتر» چیست؟

کدخبر: ۳۸۲۰۹۲
مهران بابایی؛ فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی با حضور در برنامه در انتهای الوند از شبکه دو سیما در مورد میکروب هلیکو باکتر توضیحاتی ارایه داد.
راه های انتقال یک میکروب مرموز به بدن؛ «هلیکو باکتر» چیست؟

*به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنیوز، در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

*40 الی 50 درصد افراد جامعه به میکروب  هلیکو باکترمبتلا هستند.

*هلیکوباکتر از راه های مختلفی به بدن انتقال پیدا می کند و شیوع بسیار وسیعی در سطح جهانی دارد.

*راه های انتقال این میکروب؛ دهان به دهان؛ ترشحات معده؛ گاهی از طریق مدفوع خارج می شود اما ممکن است آب ، سبزیجات و حتی بدن حیوانات را آلوده و از این طریق به بدن انسان وارد شود.

*از طریق تست تنفس به راحتی می توان میکروب هلیکو باکتر را تشخیص داد. از طریق مدفوع، آندوسکوپی و خون نیز دیده می شود.

*اگر در مدت زمانی کوتاه قبل از آزمایش تشخیص هلیکو باکتر، آنتی بیوتیک یا داروهای ضد اسید مصرف کرده باشد؛ تست فرد منفی می شود.

*تشخیص این بیماری در آزمایش های خون کمتر دیده می شود و به همین علت آخرین راه برای تست؛ آزمایش خون است و تا جایی که امکان داشته باشد از این آزمایش استفاده نمی شود.

*اگر فردی بستگان درجه یک خود دچار سرطان باشند، فردی که ریفلاکس دارد، افراد کم خون و گروهایی که پلاکت خون پایین دارند باید حتما برای تشخیص مکیروب هلیکو باکتر اقدام کنند.

*گاهی اوقات نیز مشکلات پوستی از جمله کهیر نیز یکی از علائم های هلیکو باکتر است و باید فرد برای رفع میکروب به پزشک متخصص مراجعه کند.

*برای اثبات درمان و از بین رفتن میکروب هلیکو باکتر از بدن فرد به هیچ عنوان نباید از آزمایش خون استفاده کرد زیرا این تست دقیق و قابل اعتماد نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید