رایزنی ارمنستان و ایران درباره مسائل امنیتی و اقتصادی

کدخبر: ۳۸۲۲۱۰
«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان و «عباس بدخشان ظهوری» سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار ایران در ارمنستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه رایزنی کردند.
رایزنی ارمنستان و ایران درباره مسائل امنیتی و اقتصادی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های ارمنستانی از دیدار دبیر عالی‌ترین نهاد تصمیمگیر و اجرای قانون در این کشور با سفیر فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

پایگاه ارمنستانی «نیوز اِی‌اِم» گزارش داد، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان و «عباس بدخشان ظهوری» سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار ایران در ارمنستان دیدار و درباره روابط دوجانبه رایزنی کردند.

طبق این گزارش، گریگوریان در دیدار با آقای ظهوری درباره روابط دوستانه، حسن همجواری بین ارمنستان و ایران و ضرورت تقویت همکاری دو کشور برای توسعه زیرساخت‎‌های استراتژیک در منطقه صحبت کرد.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان

رایزنی درباره وضعیت نظامی-سیاسی و امنیتی منطقه، یکی دیگر از محورهای تبادل نظر این دو مقام بود. طبق گزارش این رسانه ارمنستانی، گریگوریان و ظهوری بر آمادگی ایروان و تهران برای تداوم همکاری موثر دو کشور در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، توسعه زیرساخت، علوم و دیگر عرصه‌ها تاکید کردند.

نیوز اِی‌اِم گزارش داد، تاکید بر اهمیت نقش استثنایی «مسیر شمال جنوب» در توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، از جمله دیگر موضوعات مورد رایزنی  این دو مقام ارمنستان و ایران بود.

این دیدار در حالی انجام شد که وزارت خارجه ارمنستان از گفت‌و‌گوی تلفنی امروز دوشنبه وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و تاکید آنها بر اهمیت تقویت روابط در سطوح مختلف خبر داد.

طبق اعلام وزارت خارجه ارمنستان، همکاری‌های دوجانبه و امنیت و ثبات منطقه‌ای، موضوع گفت‌وگوی وزرای خارجه دو کشور بود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید