سرانجام پروژه نیمه کاره جنجالی صبا

کدخبر: ۳۸۲۲۱۶
اقتصاد نیوز:‌رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بازدید از پروژه نیمه کاره جنجالی مرکز همایش‌‌ها و نمایش‌های آیینی صبا گفت: شورای شهر تلاش می کند، با برگزاری جلسات مستمر، مشکلات موجود در این پروژه برطرف و هرچه سریعتر تکمیل و نهایی شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
سرانجام  پروژه نیمه کاره جنجالی صبا

به گزارش اقتصادنیوز ،  محمد سالاری در خصوص بازدید خود از پروژه پرحاشیه و جنجالی مرکز همایش‌‌ها و نمایش‌های آیینی صبا گفت: این مرکز یکی از مجموعه‌های بسیار فاخر و ارزشمندی است که حواشی بسیار زیادی به همراه داشته است. این مجموعه حدود 6 هزار متر مربع عرصه دارد، حوالی سال 1384 توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از شهرداری منطقه 7 مجوز می‌گیرد و از طرف دیگر برای تامین منابع آن با سرمایه‌گذار بخش خصوصی قراردادی منعقد می‌کند.

وی تصریح کرد: قرار بر این بوده که حدود 13 هزار مترمربع بنا در آن ساخته شود که حدود 2500 متر آن تجاری و انتفاعی و متعلق به سرمایه‌گذار باشد و حدود 5 هزار متر مربع نیز فضاهای فرهنگی و مجموعه قابل توجهی از سالن‌های نمایش و متعلق به شهرداری تهران باشد و نیز متراژهایی نیز به عنوان فضاهای مشاعی در نظر گرفته شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طراحی این پروژه توسط مرحوم مهندس فرهاد احمدی از معماران به نام شهر تهران، با نگاه بسیار فاخری طراحی شده است، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل آنکه در دوره مدیریت شهری گذشته، قرادادهای پروژه ‌های مشارکتی مبتنی بر اصول و قواعد و چارچوب‌های قانونی و حقوقی منعقد نشده است، این پروژه هم، مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر وارد دعواهای حقوقی شده است و بخش عمده‌ای از سرمایه‌های شهرداری و شهر در این پروژه‌ها بلاکلیف مانده است.

سالاری ادامه داد: تجهیزات بسیار گران و ذی‌قیمتی که در این شرایط تحریمی امکان واردات آنها وجود ندارد، در این پروژه وجود دارد و در حال خاک خوردن هستند. هنوز سقف پروژه ایزوله نشده و بسیاری از تجهیزات فایل اصلیو تاسیسات در این پروژه در حال فرسایش هستند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به پیگیری های مکرر اعضای شورای شهر و ریاست شورا در این دوره، بیان کرد: متاسفانه علی رغم همه پیگری ها این پروژه هنوز به سرانجام نرسیده است. البته در یک بازه زمانی به صورت غیرقانونی و بدون رعایت یکسری چارچوب‌ها، مجددا 6 هزار مترمربع بنا به این مجموعه اضافه می شود.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده درجریان بازدید خود از این مجموعه گفت: در این بازدید مقرر شد، با توجه به دغدغه ایجاد شده در مدیریت شهری برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه کاره، جلساتی در شورای شهر برگزار و  به موازات شورای فنی اجرایی که در معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران وجود دارد، این موضوع را پیگیری کنیم تا طی چند ماه آینده با تفاهمی که با سرمایه‌گذار انجام می‌شود، این پروژه به نتیجه برسد و شهروندان تهرانی بتوانند از یکی از فاخرترین مراکز نمایش‌های آیینی پایتخت بهره برداری و استفاده نمایند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید