گذر تست‌های روزانه کرونا از مرز 53 هزار نفر

افزایش روزانه متغیرهای نگران کننده کرونا

کدخبر: ۳۸۲۲۲۴
در هشتمین روز دی ماه متغیرهای نگران کننده کرونا با رشدی روزانه مواجه شدند. در همین راستا میزان بهبودی های روزانه کرونایی نیز نسبت به روز قبل 4.5 درصد کاهش را به ثبت رساند.
افزایش روزانه متغیرهای نگران کننده کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، در روز هشتم دی ماه رشد روزانه متغیر های نگران کننده کرونایی مثبت شد. از سوی دیگر رکورد مهمی که در این روز به ثبت رسید میزان حداکثری آزمایشهای روزانه بوده است.

کشف مبتلایان پنهان

در هشتمین روز دی ماه میزان ابتلا در کشور به 5 هزار و 908 نفر رسید و نسبت به روز قبل 7.4 درصد افزایش پیدا کرد. مقایسه آمار مبتلایان با موقعیت مشابه در فصل قبل نشان می دهد رشد فصلی این متغیر 60.7 درصد بوده است.

این رشد در ادامه افزایشی بود که در شمار آزمایشهای کرونا صورت گرفته است. در همین خصوص میزان تستهای روزانه برای اولین بار طی مدت شیوع کرونا  در روز جاری به فراتر از 53 هزار نفر در کشور رسید که رکوردی بی سابقه به حساب می آید.

مشخصا این افزایش در تست‌ها منجر به کشف مبتلایانی شده که تا کنون پنهان مانده بودند. 

کرونا

بازگشت بستری ها

بستری های روزانه کرونا از متغیر هاییست که در روز گذشته رکورد کمترین را در شش ماه گذشته به نام خود ثبت کرده بود اکنون مقایسه ها نشان می دهد که این متغیر با بیش از 50 درصد رشد نسبت به روز گذشته  به 798 نفر در امروز رسیده است.

در همین خصوص فوتی های روزانه کرونایی نیز که در روز قبل رکورد کمترین حد فوتی ها را از ابتدای پاییز تاکنون به ثبت رسانده بود اکنون با 1.7 درصد افزایش به 121 نفر رسیده است.

کرونا

وضعیت بیماران بدحال کرونا

تنها متغیر نگران کننده ای که در روز هشتم دی ماه با کاهشی روزانه مواجه بوده است به شاخه بیماران بدحال کرونایی مرتبط است. چنانچه این متغیر را با وضعیت مشابه خود در فصل قلب مقایسه کنیم حاصل برابر با 26.8 درصد خواهد بود به این معنا که رشد فصلی این متغیر هنوز بالای بیست درصد است. مقایسه کلی در این متغیر نشان می دهد با وجود رشد منفی روزانه بیماران بدحال کرونایی اما سرعت کاهش رشد فصلی در این متغیر در حد پایینی قرار دارد و بنابراین از این حیث هنوز این متغیر در وضعیت خطرناکی است.

این افزایش در آمار های  کرونایی در 8 دی ماه همگام با کاهش بود که در میزان بهبودیافتگان از بیماری کرونا در کشور رخ داد.

بر همین اساس میزان بهبودی های روزانه کرونا نسبت به روز گذشته 4.5 درصد کاهش پیدا کرده و به پایین تر از سطح 9 هزار نفر رسیده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید