رصد رژه نظامی کره شمالی از سوی چین و آمریکا

کدخبر: ۳۸۲۲۵۹
کره جنوبی و ایالات متحده می‌گویند تحرکات کره شمالی برای برگزاری یک رژه نظامی که انتظار می‌رود ماه آینده برگزار شود را از نزدیک زیر نظر گرفته‌اند.
رصد رژه نظامی کره شمالی از سوی چین و آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کره جنوبی و ایالات متحده تحرکات کره شمالی برای برگزاری یک رژه نظامی که انتظار می‌رود ماه آینده برگزار شود را از نزدیک زیر نظر دارند.

به نوشته وبگاه «رادیو بین‌المللی کره» سخنگوی ستاد مشترک کره جنوبی این مسئله را روز دوشنبه تایید کرد. بر اساس تصاویر ماهواره‌ای اخیر که توسط یک وبگاه پوشش دهنده تحولات کره شمالی افشا شد، هزاران پرسنل ارتش کره شمالی برای برگزاری رژه در میدان «کیم ایل سونگ پیونگ یانگ» بسیج شده‌اند.

کره شمالی در رژه ماه اکتبر خود به مناسبت بزرگداشت 75 سالگرد تأسیس حزب کارگران حاکم بر این کشور، یک موشک بالستیک قاره پیما و سایر سلاح‌های راهبردی را به نمایش گذاشت. ارزیابی‌ها همچنین حکایت از آن دارد که ارتش کره شمالی همانند سالهای گذشته آموزش زمستانی سالانه خود را در این ماه آغاز کرده است. با این حال گفته می‌شود میزان این تمرین به دلیل نگرانی از بیماری همه گیر کووید-19 کاهش یافته است.

این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که  رسانه‌ها اخیرا از پیشنهادهای روسیه و چین برای فروش جنگنده‌های پیشرفته به کره شمالی خبر دادند. خبرگزاری آمریکایی «یونایتدپرس» در این زمینه  نوشت که کره شمالی اینک مردد در انتخاب پیشنهاد روسیه در خرید جنگنده چند منظوره «میگ-35 » یا خرید جنگندهای ارزانتر از چین است.

بر اساس این گزارش، کره شمالی‌ در پی نوین سازی ناوگان جنگنده‌های خود است. در این میان، جنگنده نسل چهار و نیم میگ 35 مجهز به بمب‌های هدایت شونده و سامانه هدف گیری اپتیکالی است. این جنگنده سال 2017 آزمایش شد و نوع توسعه یافته از «میگ-29» نمونه‌های ام و کی است. از سویی دیگر، چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری کره شمالی به این کشور خرید جنگنده‌های نسل چهار و نیم خود که نوع «جی -10 سی» است را پیشنهاد داده است. چین قیمت پیشنهادی‌اش پایین‌تر از روسیه است.

 میگ-۳۵،جنگنده چندمنظوره تک‌سرنشین با هدف ایجاد برتری هوایی است که توسط شرکت «میکویان گورویچ» در روسیه طراحی و ساخته شده‌ است. میگ -۳۵ در ۲ نوع، تک کابین و ۲ کابین ساخته شده است. این جنگنده تا حد زیادی از نظر اویونیک و جنگ افزار  بهبود پیدا کرده است. 

نیروی هوایی کره شمالی به انواع جنگنده‌های ساخت روسیه از جمله میگ-29 و سوخو-25 و انواع بمب افکن‌های  ایلوشین و توپولوف مجهز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید