قالیباف: مجلس با هماهنگی دولت بودجه را تنظیم می کند

کدخبر: ۳۸۲۲۶۱
رییس مجلس شورای اسلامی درباره جلسه سران قوا مورد بررسی قرار گرفت با بیان اینکه یکی از مباحث مورد بحث امروز در خصوص موضوع تحریم بود، تاکید کرد: خنثی سازی تحریم در اولویت ما قرار دارد.
قالیباف: مجلس با هماهنگی دولت بودجه را تنظیم می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف در پایان نشست مشترک سران قوا که به میزبانی مجلس برگزار شده بود گفت: یکی از مباحثی که امروز مورد بررسی قرار گرفت موضوع مربوط به تحریم بود، محوریت این بحث بر اولویت قرار گرفتن خنثی سازی تحریم بود، در واقع مبنای کار ما همین مهم خواهد بود چرا که این موضوع برای رفع تحریم هم خیلی موثر است.

تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید

وی ادامه داد: در همین لحظه مجلس در کمیسیون تلفیق در حال بررسی لایحه بودجه است، می دانسم که لایحه بودجه یک سند مالی سالانه است، اما در واقع این سند مالی یک ساله، سند حکمرانی است که هم در سیاست های مالی وضعیت هزینه و درآمد دولت را و هم در سیاست های پولی زندگی مردم را رقم می زند، طبیعتا برنامه های بودجه یکساله در راستای تحقق برنامه های پنج ساله و امری مهم و حیاتی است.

رییس مجلس گفت: سعی ما در بررسی بودجه این است که بتوانیم با دولت هماهنگی داشته باشیم، البته ما به صورت مستمر و شبانه روزی با بخش های اقتصادی، وزرا و کارشناسان مجموعه همکاری و همفکری داریم، امروز نیز در جلسه سران قوا مفصلا در این خصوص بحث شد و با رییس جمهور توافق شد که بودجه ای را به نتیجه برسانیم که تورم زا نباشد؛ اولویت آن در حوزه معیشت، سلامت و رسیدگی به محرومین و قشر مستضعف جامعه باشد و در جهت محرومیت زدایی و توجه ویژه به بحث تولید حرکت کند.

قالیباف اضافه کرد: توجه جدی ما برای به غلبه رساندن صادرات بر واردات همین بحث تولید است؛ همچنین تلاش داریم در حوزه درآمدها روش هایی را اجرا کنیم که در عین حفظ این سیاست ها برای کشور کسری تراز عملیاتی را به هر میزان که می شود کاهش دهیم.

قالیباف با اشاره به اینکه بحث بعدی جلسه مشترک سران قوا موضوع سلامت بوده است، تأکید کرد: اولویت ما تهیه واکسن و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا است که می‌خواهیم در بودجه سال آینده این موارد را مد نظر قرار دهیم به طوری که اعتبار لازم برای خرید یا تولید واکسن در نظر گرفته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید