مقام‌های ارشد اطلاعاتی و امنیتی آلمان، در فهرست سیاه روسیه

کدخبر: ۳۸۲۴۴۷
وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد، مسکو مقام‌های ارشد امنیتی و اطلاعاتی آلمان را در فهرست سیاه خود قرار داده و این افراد از ورود به روسیه منع می‌شوند.
مقام‌های ارشد اطلاعاتی و امنیتی آلمان، در فهرست سیاه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، این اقدام از سوی دولت روسیه تلافی ادعای آلمان در دست داشتن مسکو در حمله هکری به پارلمان فدرال آلمان در ۲۰۱۵ است.

به گفته وزارت خارجه روسیه، آلمان مدت‌هاست که تاکید می‌کند روسیه در حملات هکری ۲۰۱۵ دست داشته و این مساله توجیه و بهانه‌ای برای بسته جدید تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه از طریق اتحادیه اروپا شد.

درضمن، مقام‌های آلمان پیشنهادهای مسکو را برای انجام یک نتیجه گیری دو جانبه کارشناسی در این مورد رد کرده‌اند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است: در واکنش به اقدامات غیرسازنده از سوی اتحادیه اروپا، مسکو نیز تصمیم گرفت تا لیست شهروندان آلمانی که نمی‌توانند به روسیه وارد شوند را گسترش دهد. بر این اساس، مقام‌های ارشد امنیتی و اطلاعاتی آلمان که بخشی از سیستم وزارت دفاع این کشور هستند به این فهرست سیاه افزوده شده‌اند.

این وزارت خانه در ادامه می‌آورد، اگر آلمان به تقابل خود ادامه دهد، مسکو حق استفاده از چنین روش‌هایی را در آینده برای خود محفوظ می‌داند.

در مه سال جاری میلادی، سفیر روسیه در آلمان پس از آن احضار شد که دادستان‌های آلمانی حکم دستگیری بین المللی را برای دیمیتری بادین، شهروند روس منتشر کردند که به شرکت احتمالی در حمله هکری علیه پارلمان آلمان در ۲۰۱۵ دست داشت. برلین بر این باور است که بادین در زمان حمله یکی از کارمندان آژانس اطلاعات ارتش روسیه بوده است.

دولت مسکو بارها و بارها اتهامات غرب را در انجام حملات هکری رد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید